dagens träning och kost


 
Som sagt, jag och Emmy körde ett rejält ben/rumppass i morse. Tog oss igenom passet på 1h och 15 min, lagom, bra och precis vad vi räknat med! Är verkligen super taggad på styrketräning nu, det är så kul! (trots att jag är sjukt svag just nu, haha) Ben/rumpa passet måste verkligen ha ett eget pass, finns så många bra övningar och roliga saker man kan hitta på! Använde också min pulsklocka för första gången idag (haha, jobbigt tecken på att jag inte tränat sen min födelsedag) och blev helt förälskad i den. Superlätt att använda och så jäkla bra funktioner! Brände nästan 400 kcal på enbart ben idag, hoppas att det är bra? Haha för vi kämpa som fan!
Kommer inte riktigt ihåg hela passet, måste skriva ner nästa gång. Men här är på ett ungefär:
 
uppvärming: 10 min lätt jogg
10x3 knäböj med viktstång (vi körde allt 10x3 eftersom att vi inte är så starka nu, målet är att öka i vikt och minska i reps)
10x3 utfall med viktstång
10x3 benpress
10x3 bencurl
(sedan lite övningar insida och utsida lår)
10x3 liggande benlyft på bänk
12x3 kissande hunden
12x3 spark/rumpövning
så avslutade vi med 2 magövningar och rejäl stretch!

 
mat idag:
frukost: havregrynsgröt med proteinpulver, banan och hallon
efter träning: 1 banan och en proteinshake
lunch: omelett med kalkon, sallad och keso
mellis: 1 bar och kesella med proteinpulver, hallon & en skvätt funlight vattenmelon
middag: tacosallad
kvällsmål: keso med nötter och en skiva lchf bröd med kalkon
 
Nu när vi kör mycket fokus på styrketräning så kommer jag öka lite i mitt matintag. Jag tycker det är ganska så svårt då jag är van vid att "dieta", så jag vet inte direkt hur mycket jag ska käka. Kommer tillåta lite mer kolhydater och sedan kommer jag helt enkelt att testa mig fram för att se vad som passar min kropp bäst. Har läst på mycket och även frågat Emmys pojkväns roomie som är PT för lite tips, så jag ska gå på vad jag vet och testa och se vad som händer. Har ni tips får ni gärna komma med dom! :)


Kommentarer
sofie

Måste ha!! Vilken strl har du? Xs /s? .. ser ut och va lite normala i midjan, är dem det? hatar allt för låga tajts som skär in :p

2013-02-20 @ 18:57:02
Hanna

Sv: jag har S i mina, dom sitter skitbra! Brukar annars klämma i mig xs för jag gillar riktigt tajta brallor. Dom är sjukt sköna i midjan! Sitter hyfsat hårt och så är det ju snören med så det går att reglera! Lätt dom skönaste jag har!! :)

2013-02-20 @ 19:16:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0