onsdag!


Idag stod ben/rumpa på schemat och vi fick till ett riktigt bra pass! Rumpan och låren svider lite för tillfället, men vi ser det som ett bra tecken. Då har man gett allt!

Uppvärmningsövningar i benpress och benböj gjorde så vi fick lite mjölksyra i benen och sen så körde vi på. En hel del benböj med vikter, liggande benpress och så utfall med fria vikter bidrog nog mest till våran redan träningsverk. Vi blev ganska stumma i benen så vi kände att vi behövde cykla av oss innan vi avslutade. Blev 30 min i hyffsat tempo innan jobb för min del!


Dagens lunchlåda satt mycket fin i kaggen! Jag har stekt lite kycklingfileér och fryst in, så det är så sjukt smidigt att ta med en till jobbet och låta den tina lite under dagen. Har kryddat med örtsalt, vitlökspulver (luktar gott på jobbet sen, haha) och peppar. Gjorde en liten sommarsallad till med olika salladar, rödlök (ÄLSKAR rödlök), några bitar äpple, några skivor jordgubbar, tomat och så en halv avokado.


Gjorde ett litet gulligt mellanmål (allt för en bra bild va) som också satt fint!

 
Och till middag blev det denna "pizza"! Så god, testa denna!! Innehållet låter kanske inte så gott, men det blev en hyffsat rejäl botten och till skillnad från tortilla bröd som jag använt innan så smakar detta bättre OCH är mycket tjockare/fylligare.

Till brödet: 2 äggvitor (vispa hårt och fluffigt)
2 msk rågmjöl (ca 20g)
lite salt
lite bakpulver

Jag gräddade i ca 7 minuter på 200c. Sedan tog jag ut den och la på tomatsås, kalkon, champinjoner & fetaost och in igen i ca 5-8 min. La på parmaskinka och lite ruccola, och njöt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0