träningsschema & min veckas utmaning


Utebliven träning har det visst inte blivit, men jag har fått göra om mina pass lite. Jag skriver som sagt alltid ett träningsschema i början av veckan för att kunna planera in allt med jobb/vänner os.v. men efter mina små tandläkarbesök har jag trixat om lite och faktiskt kommit fram till en hel del bra grejer. Från och med nu och till slutet av maj har jag ungefär bara 6 dagar ledigt från jobbet, vilket innebär att jag behöver mycket energi. Därmed har jag insett är att jag behöver öka mitt matintag ännu mer under denna/dessa månader för att orka med allt. Min utmaning den här veckan har/är varit en liten start, att inte räkna kalorier what so ever. Det har blivit att jag gör det lite omedvetet ibland och jag vill bli av med det tänket eftersom att det inte känns som rätt grej för mig längre. Jag vill bara kunna lyssna på min kropp och dens behov, vilket hittills gått hur bra som helst! Ska verkligen försöka fortsätta på den här banan.

Idag blev det ett pass innan tandläkaren. Fick hålla en väldigt låg puls då min framtand går nuts så fort jag får upp pulsen. Blev ett ben/rumppass med lite avslutande mage. Ett väldigt bra pass faktiskt! Satsade på att ta tyngre vikter och mindre reps för att inte pulsen skulle öka alltför mycket. Ska lägga in 2 pass i veckan med ben/rumpa från och med nu, då mitt "överflödiga" sätter sig på låren och benen. Tror det blir bra, man måste ju testa sig fram lite för att veta! Efter passat tog jag sedan min redan träningsvärk och Matilda i handen till tandläkaren för ett andra besök. 1 gång kvar nu. 1 gång. 3.dje gången gillt och SEDAN ska min käft må bra igen. Fyfan vad jag hatar tandläkaren, smärta så man inte vet vart man ska ta vägen.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0