matdagbok


Det här är vad jag har fått i mig idag! Såhär ser ungefär en vanlig dag ut i matväg för mig. Framförallt när jag tränar och speciellt när jag kör mycket styrketräning. Brukar försöka hålla så mycket kolhydrater borta som möjligt från de större måltiderna och lägga in dom vid mellanmålen istället.
 
1. Frukost: 500g kvarg (visste att jag skulle köra ett pass på gymmet och bränna en massa kalorier där så fick proppa i mig, haha) med lite mango, jordgubbar, kokos, vaniljprotein och en skvätt funlight.
2. Lunch: Tonfisksallad med ägg, avokado, rödlök, blandsallad och körsbärstomater.
3. Mellis innan träning: Laddade upp med bra kolhydrater som knäcke med kalkon och grönsaker och ett halvt äpple med kanel.
4. Efter träning: Kvarg med granola musli.
5. Middag: Blomkålsmos på lätt cremefraich (sjukt gott!!) kycklingfile och färsk sparris.
6. Kvällsmål: Smoothie på kvarg, bär och proteinpulver, plus keso med mandlar och en klick osötat äpplemos.

Vad tycker ni om sånna här inlägg? :)


Kommentarer
cc

Peppt! Inser hur mycket mat man egentligen borde proppa i sig varje dag

2013-04-16 @ 09:31:55
lisawho

Skitbra inlägg! Fortsätt med dessa :)

2013-04-16 @ 10:49:52
URL: http://glossfashion.com/lisawho/
elinor

jätte roliga att läsa :)

2013-04-16 @ 13:37:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0