dagens matdagbok



Min mat idag! Tänkte att ett sånt här inlägg kan vara intressant någon gång ibland, vad säger ni? Vad vill ni se i bloggen? Kom med tips, vill ni se något mer? Något annat? Vad som helst!

1. Kaffe på morgonen är ett måste. Dricker alltid en kopp innan jag åker iväg till jobbet för att få igång magen.
2. Äter frukost på jobbet och då blir det alltid havregrynsgröt, kanel och ett halvt äpple. Smidigt att äta på jobbet då jag bunkrat upp med en påse havregryn och kanal som alltid står där + att jag håller mig mätt länge! Ca 120 kcal.
3. Tog med mig en avokadosallad till lunch! Den var väldigt lätt, hade bara liite skinka i, 1 halv avokado, 1 hel tomat, ruccolasallad, gurka och lite lök. Ca 180 kcal. (för lite men hade bråttom i morse, haha)
4. Slutade jobbet vid 3, gick en pw hem på 5km (kan fortfarande inte springa, min sträckning är heeemsk) och åt ett gott mellanmål när jag kom hem. 50 g keso med 4 hackade cashewnötter, lite blåbär och hallon. Ett halvt rågbröd med skinka och några sötmandlar. Ca 200 kcal.
5. Lagade en god middag med frusna wookgrönsaker, en kycklingfilé, kokosmjölk, några cashewnötter och lite sweet chili sås. SÅ gott! Ca 400 kcal.
6. Till kvällsmål ska jag ta och käka en mango, mums! ca 135 kcal.

Trots att jag ätit mycket och regelbundet så är jag inte uppe i de kalorier jag bör vara. Ska äta något mer gott till kvällsmål så jag kommer upp i 1300 kcal. Jag brukar alltid äta så mycket som jag ska göra och under 1200 kcal är inget bra alls. Ät aldrig under 1200/dag, promise?! Brukar vara strikt med att äta 1300 kcal/dag. Men min lunch idag var väldigt tunn så det är därför jag inte kommit upp i rätt mängd kalorier. Lite yogurt med kokos ska jag nog mumsa i mig nu!


Kommentarer
Lisa

Roligt och intressant inlägg. Skulle inte tacka nej till det varje dag! :D Skulle vilja se ännu mer om hur du tränar också, men kan förstå att det är lite svårt nu med sträckningen. Hoppas det blir bättre snart!

Svar: absolut, jag ska försöka fixa det. Men går bara pw:s nu eller kör spinning så när min sträckning är över så ska jag göra det :)
Hanna Westman

2012-09-18 @ 21:34:33
nathalie

fler såna här inlägg! jättebra och inspirerande :)

Svar: kul att du tycker det! :) absolut!
Hanna Westman

2012-09-18 @ 22:01:09
Madde

KUL! Mer inspo tack :) Så himla roligt med matdagbok! :)

Svar: absolut! :)
Hanna Westman

2012-09-18 @ 22:38:42
Sara

Mer av sånt här ! :)

Svar: kul! :)
Hanna Westman

2012-09-19 @ 15:43:12
URL: http://sarahjort.blogg.se
Erika

Äter du bara en halv portion gröt då eller? För en portion (en dl torra gryn) är ju på cirka 140 kcal.

Svar: Jag äter ca 3/)4 av 1 dl, så inte riktigt 1 hel portion men nästan! Har ju ett halvt äpple i med. Jag väger havregrynen precis så det blir 90 kcal, ca 25 gram och sen beror det ju på vad för havregryn du äter med :)
Hanna Westman

2012-09-19 @ 17:36:30
Lotta

Hej, jätte inspirerande och känns sunt! Du är en bra förebild ur hälsosynpunkt tycker jag :) Jag undrar om du äter mer när du tränar? om du t.ex. kör ett spinningpass, äter du något extra då?

Svar: tack! Vad kul! :) Jag brukar alltid hålla mig på samma kaloriintag/dag, men om jag tränar och är extra hungrig äter jag mer :) gör lite som jag känner för! har jag bränt 300 kal kan jag äta 300 kal mer :)
Hanna Westman

2012-09-19 @ 19:13:45
Alice

Hej Hanna! Jag ville bara slänga in en kommentar för att säga hur glad och faktiskt tacksam jag är över att du startat den här bloggen! :) Jag har själv velat gå ner i vikt hur länge som helst pga av att jag började äta p-piller för ett par år sedan och då gick upp hela 10 kg på en månad. Är alltså van att vara mindre och väga mindre än vad jag gör nu. Har dock inte hittat rätta motivationen och då funkar det inte för mig. Sedan du började blogga om din kost och träning har jag känt att jag också vill lyckas. Så idag tog jag steget! Inte så mycket att hurra för än, men bara att veta att man klarat en dag känns så sjukt peppande! Så tack för hjälpen och keep up the good work :) Kram

Svar: fan vad kul!! gu vad glad jag blir av ett läsa det här! :) då kör vi ihop och taggar varandra!
Hanna Westman

2012-09-19 @ 22:06:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0