matdagbok

/ min mat idag /
Jag äter alltid mellan 5-6 mål/dag. Idag Blev det 6 st, och eftersom att jag inte tränar pg.a förkylning just nu så håller jag stenhård koll på vad jag stoppar i mig. Om det vore en träningsdag hade jag fått i mig ca 400 kcal mer. Men såhär kan en typisk matdag för mig se ut!

1. Tog med frukost till jobbet i vanlig ordning. Kaffe, omelett på 2 ägg, avokado, ruccola och paprika.
2. En clemetin. Enbart för att få i mig lite c-vitaminer så jag blir frisk snabbare, haha!
3. Lunch blev 250g fisksoppa, en sallad på ruccola, gurka, paprika, avokado, tomat & 100g keso. Tog med dubbel sats på salladen för smidighet när jag är på jobbet, men la till keso och tomat för att göra den lite annorlunda!
4. En bar till mellis! Blueberry och yogurt, svingod! Äter dom inte alls ofta då jag hellre äter vanlig mat, men var riktigt sugen på en sån här idag.
5. Till middag blev det kyckling, wookade grönsaker och lite fitnessnudlar (0 kacl), mums!
6. Framåt kvällen blir jag alltid sötsugen, så blandar lättkesella med hallon, några skivor banan och kokos. 10g sötmandlar som snacks och som innehåller bra fetter, vilket jag inte får tillräckligt i mig under dagen.


Kommentarer
lisawho

Ser himla gott och bra ut! Hur mycket kalorier är allt totalt?

2012-12-13 @ 10:55:52
URL: http://lisawho.devote.se/
Hanna

Sv: 1300 kcal äter jag när jag inte tränar :) när det blir träning så äter jag också det jag hör av med under träningen!:)

2012-12-13 @ 14:58:46
tuva

åh gött, bra med inspiration!
Du peppar mig som fan Hanna!
Alltså, jag äter och tränar skitbra i typ 5 dagar och sen så händer det något (har inte tid, kompisen övertalar att man ska käka pizza och godis osv osv, du hajjar) och jag får värsta fetto-dagarna i typ 3-5 dagar.
Så sen känns det som att jag är tillbaka där jag började.
Men jag vet ju hur jäkla bra jag mår när jag är nyttig, tror att det är så jäkla mycket av att jag inte har tid senare i veckan av att varken planera eller träna. Men detta peppar mig. som satan i gatan.
no more excuses!
Haru något tips, hur är det för dig när det gäller typ din omgivning, vänner och familj osv när det gäller kost? Vet att din pappa är hälsosam, men typ, dina vänner?

Svar: Så jäkla kul att höra! Jag tänkte svara på den här frågan i ett inlägg (fast lite omformulerat), hoppas det är ok :)!?
Hanna Westman

2012-12-15 @ 21:43:05
URL: http://thecollage.blogg.se
Modemix/Sheima

åh nice!

2012-12-19 @ 20:33:34
URL: http://modemix.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0