kanske enda nackdelen med att tappa i vikt..

 
 
Igår köpte jag mig den första "riktiga" behån (toplikande inte inräknat) sen jag tappade i vikt. Från 80C utan vadd till 75A med vadd! Sinnes!! Haha, jag har alltså gått i mina sjukt-alldeles-pinsamt-förstora behår det senaste året. Kände verkligen att det var dags att skaffa mig en bh som faktriskt passar mig, men att dom försvunnit helt hade jag väl inte hoppats på att behöva inse, haha! Det rör inte mig speciellt mycket för det är väl smällar man får ta, men det hade ju inte skadat att ha lite mer kvar. På tal om det, satt och pratade med en vän häromveckan om hur olika allas kroppar är och hur vissa strävar efter en kropp man aldrig skulle kunna ha. Jag har lite rejälare armar och lår/rumpa, små tuttar och platt mage. Hon har smala armar och låånga slanka ben, stora tuttar och lite större mage. Vi skulle aldrig någonsin kunna se ut som den andra för vi är byggda på helt olika sett. Men däremot inspireras vi grymt mycket av varandra och ger varandra skitbra träningstips! Jag blir supertaggad på att se hennes smala, långa ben och hon vill ha tips på magövningar. Det är spännande det där, hur man kan se så olika ut. Man kan bara vara den bästa Du som man kan. Sträva mot att se utveckling hos sig själv och inte jämföra sig med andra. Alla är fina i sina olika former, lång eller kort, smala ben eller rejäla lår. Plattmage eller lite att ta i. Stora eller små tuttar.
 
(imorgon tänkte jag skriva upp mina mål och peppa er lite inför nya året! Har blivit lite tomt här de senaste dagarna, men stressen på jobbet i mellandagarna är inte att leka med)


Kommentarer
sara

varifrån kommer korall bh:n? jätte tacksam för svar! :)

2012-12-30 @ 16:18:10
Hanna

Sv.: den är ifrån hm! :)

2012-12-30 @ 22:08:53
Jessica

Hej! Väldigt inspirerande blogg!Jag undrar hur man ''förlorar'' fett över mage och ben snabbast, genom att gå eller springa? Tacksam för svar!

Svar: Hej! Tack så mycket! :)
alltså det är ju svårt att punktförbränna, men jag åt mycket proteiner och fetter och körde all sorts kondition för att förlora fettet. Du måste käka bra fetter för att tappa det överflödiga! Så tänk på det i din kost, ett stort misstag man kan göra annars :)
Hanna Westman

2013-01-06 @ 01:04:12
ida

Hej! Jag är väldigt imponerad över vad du har åstakommit och mitt mål till sommaren är att gå ner i vikt och bli tight. Hur gjorde du i början för att gå ner i vikt förutom shape up? Var det bara löpning/ spining? Eller körde du lika mycket muskel? Vågar inte fråga på gymmet för de kommer antagligen lura i mig massa muskelövningar och jag vill ej bli biff.


Tack på förhand!!

Svar: Hej! Tack så jätte mycket! :)Jag gick till och från jobbet varje dag 5 dagar i veckan. ca 5 km varje dag och körde styrka på gymmet. Om du vill gå ner i vikt ska du framförallt fokusera på förbränning men också styrketräning, du bränner vädigt mycket kalorier på det med och du tightar till kroppen och gör av med fett. Så styrketräning är sjukt bra!! Läs på det lite så kommer du förstå :) Krävs ganska mycket för att bli biff så det kommer du nog inte bli.. Haha, kombinera båda! :)
Hanna Westman

2013-01-08 @ 00:25:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0