chocolate treat

Okej, utan att överdriva det minsta så blev dessa helt gudomligt jävla goda! Ni måste testa!! Efter en hel dag med jobb, extrem pollenallergi och balkongfixande (ni ska få se i morgon hur fint vi har gjort det på vår lilla balkong) så ville min fruga, soulmate, bästa vän osv. osv. och jag bara slänga oss i soffan, kolla på film och äta något sött och gott. Sagt och gjort, jag testade mig fram lite och detta blev resultatet!

Smeten:
0,5 dl fiber havregryn
1 msk kakao
3 msk sukkrin
ca 0,5 dl kvarg
Mixa allting och låt det svalna i kylen medans du gör glasyren.

Glasyren:
2 tsk chokladproteinpulver
1,5 tsk kakao
1 msk mjölk
1 msk sukkrin

Tog en fyrkantig form och plattade ut smeten i. Hällde efter det på glasyren och toppade med kokos. Hackade sedan några bitar av 2 olika proteinbarer, (ca 1/2 bar sammanlagt) chokladmint och fudge crisp. Lät det stå i frysen ca 20 min och sen var det bara att äta! SÅ GOTT! Och enkelt!



Kommentarer
lisawho

Fan vad gott det lät! Måste prova!!

2013-04-27 @ 23:00:52
URL: http://glossfashion.com/lisawho/
d

jisses, måste prova pronto. ingredienserna till många protein/lowcarb recept är ju rätt dyra, håller du med? eller kör du på? :) mvh fattig tjej hehe

2013-04-29 @ 09:16:21
URL: http://denizbe.blogg.se
Anonym

vad är sukkrin?? :O

2013-05-01 @ 13:19:39
URL: http://firforfashion.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0