svar på tal

Jag skriver den här bloggen för att peppa både er och mig. Jag blir sjukt taggad av att lägga upp bilder och skriva om träning och allt vad det innebär, MEN jag tycker inte om när jag får kommentarer om att jag inte gör det här på ett hälsosamt sätt, för det gör jag. Jag kanske har varit slarvig, men när jag skriver om vad jag äter på en dag så äter jag minst 1300 kcal utan träning inräknat. MED träning (om jag bränner ca. 400 kcal på löpbandet te.x) så äter jag också 400 kcal mer. När jag skriver ut vad jag ätit på bloggen äter jag oftast lite till framåt kvällen, så det alltid landar på 1300 kcal (mer eller mindre, ni hajar) men jag skriver inte ut vad jag SKA äta, eftersom att jag inte vet det då. Utan VAD jag ätit hittils. Måste kanske bli mer noggrann så ingen missuppfattar det.
 
Jag står verkligen för ett sunt ideal. Jag tränar ofta, men det gör jag för att jag mår så bra utav det och för att jag älskar att träna. Det är inget fel med det. Jag äter bra mat för att jag älskar nyttig, god mat (jag kan bli helt till mig när jag lagat någon ny dundergod maträtt) och jag äter godis och skit på helgen om jag vill. Är inte det sunt så vet jag inte vad sunt är.
 
Just nu äter jag ca 1300 kcal/dag för att jag vill tappa i vikt. Men jag äter fortfarande te.x. godis på helgen. Mitt mål var att tappa 2-3 kg på ca 5 veckor och det har jag nu gjort. Det är ingen hetsbantning, och jag kommer nu att fortsätta att äta såhär fast äta större portioner så jag istället håller min vikt och kan börja bygga muskler. Jag älskar mina kurvor och min kropp är byggd så. Jag kommer aldrig bli pinnsmal, vilket jag inte heller vill bli. Jag vill se vältränad ut och mitt mål är att kunna fortsätta som jag gör, vara aktiv med träning och äta med sunt förnuft.
 
Jag blir ledsen när någon försöker få det att se ut som att jag hetsbantar och äter för lite eller tränar för mycket då det inte alls stämmer. Jag lägger ner mycket energi på den här bloggen och när jag får sånna kommentarer blir jag så otaggad och ledsen. Klart som fan att jag inte slänger upp en bild på en godisskål när det här är en träningsblogg. Jag skriver om mina bra dagar, när jag kan inspirera. Ingen blir inspirerad av en godisskål. Så det är klart att jag är mänsklig och äter skit ibland, men ni får aldrig tro att jag svälter mig, hetsbantar och allt vad det heter. Jag gör inte detta bara pg.a några kilon hit eller dit, jag mår helt enkelt mycket bättre av den här livsstilen och så är det bara. Jag har hållt på såhär i ett år snart (går väl lite i perioder såklart), det har aldrig varit några problem och jag har aldrig mått bättre. De är det viktigaste för mig.


Kommentarer
Hanna

jag vill bara säga att jag nyss skaffat bloglovin och varje det står att "workoutblog" har gjort ett nytt inlägg blir jag så otroligt glad! din blogg peppar mig så mycket, du har fått mig att ändra mina frukost vanor totalt! älskar ditt tips med gröt haha
hoppas du förstår att det finns folk som uppskattar det du gör också, jag brukar inte vanligtvis inte kommentera bloggar men kända att du behövde höra lite positivt :)

Svar: så grymt! det värmer så mycket att höra det, du vet inte hur glad jag blir :) tack!
Hanna Westman

2012-09-29 @ 01:34:56
Ellen

Jag tycker det är jättebra det du gör, och det är absolut inte osunt nånstans. Som jag skrivit tidigare har din blogg hjälpt mig då jag själv hade tappat bort mig i min egen viktnedgång, och fått mig på rätt spår igen. Fortsätt, din blogg är jättepeppande!

Svar: så himla roligt när du säger så, blir så glad! gogogo! :)
Hanna Westman

2012-09-29 @ 09:30:54
URL: http://echphoto.blogg.se/
Erika

Jag ber VERKLIGEN om ursäkt om du blev ledsen för min kommentar. Jag vet att du äter godis och sånt där, och det var väl inte riktigt det jag menade. Jag visste bara inte att du åt "tillbaka" de kalorier som du hade förbränt under träning, eftersom att du inte hade skrivit det. Självklart kanske man inte skriver allt man äter, men jag visste faktiskt inte om det, så jag ber om ursäkt om du blev upprörd. Jag vet allt för många som börjar som hälsosamma men sedan blir besatta, men du verkar ju ha koll! Jag vet ju att du verkligen står för att man ska göra det rätt (inte svälta osv), men jag blev lite osäker bara. Men nu vet jag hur det ligger till alla fall, så förlåt än en gång!

Svar: Jag menade inget ont mot dig eller liknande heller, var bara det att jag läst ett par innan din kommentar också. Jag förstår vad du menar, och jag är väl lite slarvig med vad/hur jag skriver så får bättra mig :)
Hanna Westman

2012-09-29 @ 18:24:00
Anonym

Bry dig inte om det, jag bara älskar din blogg och det peppar så oerhört mycket!! Fortsätt som du gör:)

Svar: tack tack tack! :)
Hanna Westman

2012-09-29 @ 18:44:59
Julia H

Jag tycker att du gör ett grymt bra jobb, Hanna! Just att du visar att man faktiskt kan äta nyttigt och träna + unna sig godis då och då, men ändå nå sitt mål! Det är fantastiskt tycker jag, och du har en sån fantastisk blogg och du är riktigt duktig, jag hejar på dig! Fortsätt som du gör! :) kram!

Svar: tack så jätte mycket! Gu vad glad jag blir, det värmer så!
Hanna Westman

2012-09-30 @ 09:30:27
URL: http://www.heellmers.blogg.se
linnéa erlingborn

Hanna för tusan!! Du inser nog inte själv vilken inspirationskällan du är. Har aldrig kommenterat på din blogg tidigare, ganska konstigt med tanke på hur många år du har bloggat. Men du har verkligen gett mig motivation till en sundare livsstil. Om alla tjejer tog tummen ur (..) och faktiskt berättade för dig hur mycket du inspirerar skulle du förstå hur många som uppskattar den här bloggen. Nu vill vi ha fler inlägg och bli sådär motiverade som man blir av dig. Nu tar vi nya tag!

2012-09-30 @ 22:11:58
URL: http://linneaaerlingborn.webblogg.se
Clara

Jag ser absolut inget ohälsosamt i det hela och om du nu äter för att tappa kilo är det upp till dig. Jag läser din blogg för att hålla motivationen uppe. Jag räknar inga kalorier och försöker inte gå ner i vikt, jag försöker leva sunt vilket är så mycket enklare när man får tips och inspiration. Och din blogg motiverar så keep it up

2012-10-06 @ 10:31:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0