före och efter


FÖRE
bilder från hur jag såg ut ungefär precis när jag bestämde mig för att gå ner i vikt


EFTER
bilder från i våras (maj, juni) när jag nått min målvikt
 
Det skiljer 12 kg mellan dessa bilder och även fast jag vet att jag inte var "tjock" på förebilderna så kommer jag ihåg så väl hur jag nästan hatade min kropp när jag var som störst. Jag hade aldrig någonsin känt så innan. Jag springer gärna omkring i underkläder och att vara naken har aldrig varit ett problem för mig. Men de blev det då och då visste jag att något var fel och att jag var tvungen att göra någonting åt det för att trivas i min kropp igen. Många av er frågar mig vart jag får min motivation ifrån och hur jag orkar kämpa på. Det kanske låter konstigt, men jag får min motivation framförallt ifrån mig själv. Jag vill inget för hela världen känna den känslan igen, att hata sin egna kropp. Att må dåligt över det. Så när jag kollar tillbaka på bilder sporras jag lite extra för att aldrig komma dit igen! Och sporras ännu mer av att se mina "efterbilder!" Ser SÅ mycket fräshare ut! Och hur jag orkar kämpa på beror på att jag vant mig, det har blivit en livsstil. Skulle jag proppa i mig godsaker under en månads tid så skulle jag må så förbannat dåligt, det lockar liksom inte på samma sätt längre. Men godis en gång i veckan kan vara gott, haha! Och så vet jag att jag mår så himla mycket bättre när jag har ett sunt tänkande. Tränar, äter bra och rör på mig regelbundet. Det tar nog ett tag att komma dit, de första veckorna är jobbiga, men sedan kommer ni vara inne i det och då lockar inte alla onyttigheter på samma sätt längre.

Jag vet inte hur många kilo + jag ligger på nu, men jag vägde ca 57-58 kg på de sista bilderna och sist jag vägde mig låg jag på 62 kg. Jag är ca 1.69-170 cm (fått massor med frågor om min längd och vikt. Förstår inte hur det kan vara så viktigt, då alla har olika kroppar och inte kan jämföras med varandra.) Mitt mål är att ligga under 60 kg när september är slut, så har inte vägt mig under hela september men har nog tappat ett par kilon. Men det är ingen hets egentligen, jag ska nå min målvikt men jag ska också hålla den och då vill jag inte stressa mig dit. När jag väl är där ska jag bara försöka hålla min vikt och bygga och forma kroppen! Jag älskar att träna nu och jag kommer alltid hålla igång, även fast det går i perioder. Mitt mål, förutom min målvikt, är att hitta en stadig balans! Ni kan om ni också vill, det gäller bara att vara diciplinerad. Vill man så kan man, så är det bara! Let's go girls, nu ska vi bli tighta, snygga och vältränade! :)


Kommentarer
Julia

gud vad du är snygg hanna! du var fin även på före-bilderna men självklart är det bättre att vara piggare & må bättre inuti :)you go girl!

2012-09-25 @ 12:50:33
URL: http://diabetesjulia.blogg.se
Anonym

ÄLSKAR DENNA BLOGG!!!!

2012-09-25 @ 15:09:00
amy

du är så jävla mycket inspiration!!!

2012-09-26 @ 09:50:23
URL: http://amy.blogg.se
Anonym

PEEEEEEEPP!

2012-09-28 @ 02:57:18
Cass

Är ganska exakt där du var innan du började. Det var längesen jag blev så inspirerad som nu. Du är sjukt snygg, nu men även då. Men jag förstår vad du menar, man känner sig inte helt hundra med dessa extra kilon.

Svar: det är bara att kötta på, vill du så kommer du med nå dit! :) tack finis!
Hanna Westman

2012-09-28 @ 11:41:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0