dagens fråga

source: http://pinterest.com/pin/359373245234857701/

Tänkte börja med dagens fråga, så plockar lite från era kommentarer. Första:
Hej!! Sååå bra att du börjat med en sån här blogg. Älskar dina tips. En fråga, när du säger att du ska satsa på förbränning istället för att bygga muskler, vad kör du då? Kan man köra spinning för att förbränna? Eller måste det vara löpturer (jag som hatar att ge mig ut och springa).
Tack på förhand :))))

Hej! Vad kul att du tycker det, blir så glad! Självklart kan du köra spinning, det är jätte bra. Speciellt HIIT pass och intervaller! Jag har också hatat att springa, men så fort jag kom igång och fick upp konditionen så var jag fast. Ge det en chans, kör lite lätt bara! Innan jag började löpa längre sträckor så sprang jag intervaller, inte alls lika långtråkigt och man bränner mer fett! Förbränning betyder inte "bara" kondition, utan du bränner massor med fett och kalorier genom både löpning och styrka, speciellt om din styrkesträning är explosiv. Med explosiv menar jag att man kör korta, snabba set på någon/några muskelgrupper per dag. Så som jag ska börja köra nu (när jag har tid, ibland hinner jag bara löpa om jag ska till jobb) så blir det te.x löpning 10 min, direkt på styrkan 3 snabba set på te.x armar, sedan kör jag 10 min löpning igen, sedan styrka igen os.v. Man kan lägga upp det lite som man vill! Men du bränner mest när du kör olika typer av högintensiv intervall träning. Om man springer 5 km i samma takt kommer man in i andra andningen och flåset blir inte detsamma och du bränner inte lika mycket som högintensiv träning. Så jag löper, kör lite lätt styrka, går på spinnging, kör intervaller och HIIT pass (min favorit) för maximal förbränning. Funkar toppen galoppen!


Kommentarer
Tess

Oj, vad taggad jag blev av att kika in här! Direkt in på mina favoriter över träningsbloggar - om det fortsätter i den här grymma takten ;)

Har inte haft det så bra träningsmässigt i år. Och maten slarvas det med konstant, vilket har satt sina spår... Nu blev jag peppad att ge mig ut i skogen med hunden och köra intervall + styrka. Tack för det!!

Svar: fan vad kul! Tack! Det ska vara kul att träna, alltid roligt att inspirera andra! :) kram
Hanna Westman

2012-09-15 @ 11:23:10
URL: http://gotherese.blogg.se
Erika

Vad brukar du träna, på ett ungefär? Alltså om du kör styrka, vilka övningar kan det vara på de olika muskelgrupperna, hur många sets och reps? Har du någon rutin? :)

2012-09-15 @ 17:30:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0