dagen i bilder

 
Åh så bra dag jag har haft! Har haft världens energi idag och då är det underbart att träna! Min sträckning är inte bra än och det har gått 3 veckor idag sen jag sträckte mig, så dom på gymmet tyckte att det var dags att gå till läkaren och kolla upp det. Har någon av er haft en sträckning så länge? Trots att jag "halv-haltar" fram så tog jag mig igenom 6 km lite snabbare än de andra dagarna! Gick först 1 km (gör alltid det innan jag börjar springa nu för att min sträckning ska bli bättre, tänjer och blir varm i benen innan jag börjar) och sedan sprang jag 5 km på ca 27 min, mer än okej för att ha sträckt mig! Sedan körde jag armar och axlar. Sjukt skönt med lite styrka, ska börja köra mer styrketräning nu tänkte jag när jag tappat mina kilon. Så kul!
 
mat idag:
frukost: havregrynsgröt med ett halvt äpple, kanel, lingongrova med skinka,
kaffe & vatten. Ca 270 kcal.
lunch: panbiffar med mangosallad. Så jävla gott! Testade på att lägga andra halvan av äpplet som blev över från frukosten i salladen och 1/3 av en mango blandat med ruccola och gurka. Ca 290 kcal.
mellanmål: en proteinbar och en tomat. Ca 240 kcal.
middag: Flundra med sötpotatis och fisksås (min favorit, ÄLSKAR verkligen denna maträtt!) ca 300 kcal.
kvällsmål: 2 Finn crisp med ost och 1 dl naturell yogurt med kokos. Ca 170 Kcal.
 


Kommentarer
Erika

Det där är 1270 kalorier alltså, och du brände nästan 400 kalorier bara på löpbandet, vilket betyder att du "egentligen" har ätit mindre än 900 kalorier. Du MÅSTE äta 400 kalorier extra om du har bränt det genom träning, 1200-1300 kalorier är redan ganska lite. Det är inte hälsosamt att få i sig så lite energi (i längden), och framförallt kan det ge fel budskap till alla osäkra tonårstjejer som läser. Du säger att du vet vad du gör och att du är hälsosam, men jag har hållit på med samma sak och det känns lite på gränsen. Du kanske klarar dig, men en fjortonåring som tar efter dig kan spåra ur och bli helt besatt (-> ÄS)

2012-09-29 @ 00:08:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0