1 sep - 1 okt

min dagsform (måste dock säga att ljuset är ganska så generöst)
 
Nu har det gått 1 månad sedan jag bestämde mig för att köra träning och kost snäppet hårdare än innan! Efter sommaren så hade jag fått i mig så mycket onyttigt och alldeless för mycket alkohol så jag bestämde mig någon gång i slutet av Agusti att köra stenhårt 1 september - 1 oktober. Träna bra, skippa all alkohol och äta med sunt förnuft! Målet var att gå ner de kilon jag lagt på mig. Sagt och gjort! Vägde mig dock för lite mer än 1 vecka sedan och då hade jag tappat de kilona jag ville. Kan i nuläget säga att jag är väldigt nöjd med min kropp och det känns så skönt att kunna säga det. Jag har ju framförallt fokuserad på kondition och förbränning (trots att min sträckning har förstört de senaste 3 veckorna) för att först tappa kilona och sedan ta tag i styrketräningen. Så nu är det styrka som gäller! När min sträckning har lagt sig tänker jag även köra stenhårt på kondition, är jävligt taggad på att börja löpa! Har planerat att bygga på en dunder kondis! Men det får väl vänta ett tag till.
 
Jag har fått många frågor ang. förbränning och styrketräningen. Självklart har jag kört styrka, men inte några tunga vikter. Bara lite lätt. Min mage är det jag tycker om bäst på min kropp så jag underhåller den jääämt. Kör mage kanske varannan gång på gymmet och sedan gör jag 10 situps varje morgon och kväll. Och nu ska jag bygga på magrutor tänkte jag, haha! Körde lite vikter idag på gymmet och shit vad starka mina ben har blivit, helt sinnes. Tar sjukt mycket mer i benpress än jag gjorde innan. Antar att det beror på alla HIIT pass jag kört på spinningcykeln! Mina armar däremot, haha.. Spaggetti armar. Tar inte ALLS lika mycket som innan. Så nu blir det kötta! Är så taggad på en grym kombination med styrka och kondis!

Vet att jag är dålig på att svara på frågor (ska bättra mig!!), men fråga på här i inläget så LOVAR jag att svara!
 


Kommentarer
Anna

Hej!
Tack för en inspirerande blogg Hanna.
Jag undrar om du har gått ner alla de kilon du ville gå ner bara på en månad? Jag har nämligen också lagt på mig några extra kilon sedan jag bott i England i några månader och undrar om det är möjligt att gå ner så pass mycket på den tiden.
Tack på förhand, ha det bra!
// Anna

Svar: Hej! Tack! :)Ätit bra och tränat mycket! Räknat kalorier. Jag vet inte hur mycket du tror att jag gått ner, haha..:) Först och främst har jag gått ner 3-3,5 kg och mitt mål var 3 kg så det klarade jag! Visst att det "bara" var på 1 månad, men det blev typ 5 veckor denna månad :)
Hanna Westman

2012-10-02 @ 00:12:52
Elin

Grymt inspirerande blogg, keep up the good work! :)

Svar: tack!! så glad jag blir :)!
Hanna Westman

2012-10-02 @ 03:30:15
Anonym

vad innebär HIIT? :)
älskar din träningsblogg!

Svar: tack!! sök på HIIT på google så hittar du massor :) kort sagt så är det en jätte bra konditionsträning och ger bästa fettförbränningen. Man kör te.x att man springer så snabbt man kan i 30 sek, hoppa av löpbandet och vila 30 sek och så gör du om det kanske 10 gånger. Beror lite på vad man kör. Du har gjort rätt om du är totalt DÖD efteråt, det krävs ganska mycket för HIIT så man måste vara beredd, haha! :)
Hanna Westman

2012-10-02 @ 13:15:09
Sabina

Tack för sjukt bra inspiration!!
Vad jag förstår rökte/feströkte du tidigare? Har du slutat med det nu i samband med "vita månaden" när du har fokuserat på konditionsträningen? :)

/Sabina

Svar: tack så mycket! :D jadu, det är en väldigt dålig ovana jag har och jag röker dagligen trots min träning. Ska sluta, men är inte riktigt redo mentalt för det än. Det går bra ändå! Hade säkert gått mycket bättre utan, men å andra sidan har jag bättre kondis än jag någonsin haft innan. Usch och fy, men så är det!
Hanna Westman

2012-10-02 @ 13:18:01
Therese

Otroligt inspirerande blogg! Jag blir grymt peppad av dig!! Jag försöker själv gå ner i vikt men även att bli "tight" jag hatar att träna på gym, men har du tips på bra styrkeövningar man kan göra hemma? Annars blandar jag Friskis, löp och pw! Kram

Svar: tack! så glad jag blir! jag är lite dålig på styrkeövningar hemma, eftersom att jag bara kör på gymmet.. Sök på google så hittar du massor med bra övningar!
Hanna Westman

2012-10-02 @ 22:19:34
Klara

Skriv tips om hur man får magrutor!! :)

Svar: Haha jag vet faktiskt inte riktigt hur man får det, men jag har massor med bra träningstips när det kommer till mage så kan fixa ett inlägg om det :)
Hanna Westman

2012-10-03 @ 19:21:54
malin

hej hanna. har följt din vanliga blogg ganska länge och blev jätte glad när jag såg att du även startat denna bloggen. vill bara säga att jag blir otroligt peppad och inspirerad av att läsa din blogg. jag tränar rätt mycket själv och äter bra - men dina tips och bilder bloggen ger en verkligen en extra push till gymmet. keep up the good work. /m

Svar: fan va kul! Gu så glad jag blir! :D Kör hårt!
Hanna Westman

2012-10-03 @ 21:52:30
URL: http://somienbubbla.blogg.se
Maja

Hej Hanna! Måste säga att dina armar ser så grymt "fasta" och smala (men samtidigt ser man ju att du har muskler) ut. Hur tränar du dina armar för att få dom så snygga?

2012-10-04 @ 21:54:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0