motivationstips

 
Jag får ofta frågor om hur jag håller min motivation uppe. Först och främst har ju träningen blivit en del av mig, men det tar ett litet tag innan man kommer dit. Så jag kör fortfarande med mina motivationsknep för att hålla glöden uppe!
 
1. Planera. Det är A och O för mig, för att få allting att fungera. Planera vad du ska äta den kommande dagen (iallafall frukost, lunch och middag) och även hur du ska träna i veckan. Tänk på att lägga rimliga mål, bättre att utöka träningen än att inte klara målen, speciellt mentalt.
2. Köp hem goda, nyttiga mellanmål. Variera all kost! Jag äter ju t.e.x inte pasta, potatis eller ris så grönsaker ersätter jag allt sådant med. Grönsaker i ugn, wook, broccoli och blomkål, squash och zuccini, sötpotatis, sallader (fetaost & rödlök, kyckling & avokado, kyckling, äpple & mango, sötpotatis & mögelost os.v.) Gäller bara att vara lite påhittig med grönisarna!
3. Träna direkt efter jobbet/skolan. Det har varit det svåraste för mig. För när jag väl är hemma så orkar jag inte röra mig en cm. Tränar alltid direkt efter jag slutat jobba!
4. Läs bloggar, instagram, titta på bilder. Då påminns man lite hela tiden om sina mål!
5. Sätt mål. Jag måste ha mål för att bli motiverad. Som nu te.x. Jag har hittills klarat alla mina mål men måste ändå ha något att träna för. Så nu, tills den 16:onde kör jag stenhårt på min kost. Äter superbra så att jag sedan kan äta lite julgodis och julmat med gott samvete!
6. Utgå från din kropp! Min kropp är byggd på ett sätt, andras på ett annat. Så är det bara. Man kan inte titta på och jämföra sig med alla VS modeller och tro att man ska kunna se precis ut så då allas kroppar är olika. Långa, korta, naturligt smala, vältränade, lätt att bilda muskler os.v os.v. Alla är olika!


Kommentarer
Anonym

lite konstigt bara att du tar bort kolhydraterna.. ris, pasta och potatis. man får inte ta bort något, kroppen behöver alltihop! sen kan man ha lite mindre av kolhydraterna, men kroppen behöver det också.
det har min kusin sagt som är utbildad inom hälsa och träning.

2012-12-10 @ 08:54:03
Hanna

Sv anonym: ja kroppen behöver kolhydrater med, men pasta potatis och ris innehåller massa kolhydrater som inte nödvändigtvis behövs. Får istället i mig kolhydrater genom bär, frukter, gröt, Sötpotatis, andra rotfrukter, yogurt osv. Fullkornspssta och råris funkar med :) så jag får absolut i mig vad kroppen behöver!

2012-12-10 @ 11:35:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0