det är allas tur någon gång, nu är det våran.


Alltså livet. Livet just nu. Jag vet inte vart jag ska ta vägen, jag älskar livet så mycket att jag snart tappar bort mig själv någonstans i alla känslor. Alla som känner mig vet att jag blir riktigt höstdeppig. Jag gör bara vad jag måste (om ens det) och sen ligger jag i sängen mestadels av tiden. Jag vet inte vad det är med mig och hösten, men alla jobbiga minnen jag bär med mig är ifrån hästen/vintern och dom kommer på något lustigt vis och spökar samma tid varje år. Det är på riktigt en riktig livsglädjedödare. Men vet ni vad? I år har jag inte känt så en ända gång. För mig är det stort. Sinnessjukt stort. Jag har nog aldrig någonsin mått såhär bra en höst. Kan inget annat än att sitta och le just nu. Ett stort fåntigt, lyckligt leende. Är ledig, äter en sen frukost, känner doften av nybryggt kaffe i hela köket, lyssnar på Anna Teinheim och ser solen skina och lövens färger skifta utanför fönstret. Jag mår så jävla bra. Det gör jag. Jag skrev i början av det här året att det var min/vår tur att få vara lyckliga nu. Förra året var det värsta året i mitt liv, och här sitter jag nu och inser att jag faktiskt fick som jag ville. Jag fick ett nytt jobb som jag fullständigt älskar. Med världens finaste kollegor. Mitt hjärta bestämde sig för att det var dags att läka och min sommar var oslagbar på alla möjliga sett. Vi drack för mycket alkohol, rökte alldeles för många cigaretter och var uppe tills morgonen ville knacka på och säga hej. Åt nybakta frallor till frukost varje morgon och levde kollektivt med fina vänner. Och nu har hösten smygit sig på och jag mår precis lika bra, om inte bättre. Jag och min bästa vän, min soulmate, fruga, livskamrat, you name it - Matilda, flyttar ihop om 3 veckor. Vi är värda lite lycka från förra året. Ni som har hängt med här vet att hennes pappa gick bort på julafton förra året, så det har tagit oss ett tag att bygga upp allt igen. Men nu står vi här, helt plötsligt på helt egna ben. Kan inte beskriva med ord hur varm jag blir i hjärtat av att se henne tagit sig upp från det värsta tänkbara. Jag har världens bästa och finaste vänner och familj, ett underbart jobb och allt jag behöver just nu. Jag välkomnar hösten och vintern mer än gärna denna gång. Det är okej nu. Det är bra.

Kommentarer
Postat av: Anna

Grattis! Finns ingen känsla som den när man mår bra efter att ha varit på botten. Oslagbart.

Svar: tack! nej verkligen inte, det är underbart! :)
Hanna Westman

2012-10-16 @ 15:10:56
Postat av: EMELIECATRINE

Så himla kul att läsa att du är lycklig och att livet känns bra. Det värmer här också då!

Svar: tack fina du! vad glad jag blir :) kram
Hanna Westman

2012-10-16 @ 16:29:02
URL: http://modeflickan.se/emeliecatrine
Postat av: Johanna

you just made my day! Blir så himla glad av att läsa sånt här. Alla förtjänar att vara lyckliga så alla lycka till dig :D kram

Svar: åh tack, så himla kul att höra! :) kram!
Hanna Westman

2012-10-16 @ 18:02:22
URL: http://meanstreet.devote.se
Postat av: Modemix/Sheima

Så glad för er bådas skull :)

Svar: tack finis!!
Hanna Westman

2012-10-16 @ 23:36:00
URL: http://modemix.blogg.se
Postat av: Anneli Eskilsson

Du fina fina Hanna - tänker så på Peter när du skriver skriver så fint. Tack för att du sjöng! Vänner är obeskrivligt viktigt. All lycka till dig o Matilda! Tänk att nu så är det väll ändå din tur! Man blir så glad även om tårarna kommer. Stora kramar:)

2012-10-17 @ 20:39:19
Postat av: Nathalie

Så fint inlägg Hanna. Kul att du är lycklig:)

2012-10-17 @ 23:08:30
URL: http://www.nathaliegustafsson.blogg.se
Postat av: johanna

Jag blir alldeles glad av att läsa det du har skrivit. Är helt ny på denna blogg så har inte hängt med på vad som hänt dig förra året och i år. Men vad skönt att du mår bra nu! :)

Känner igen mig på många sätt, hösten brukar alltid dra mig ner, allt som sker känns som att det tar en negativ riktning. Även denna höst är det lite småkaos. men jag tror att det kommer lösa sig även för min del denna höst. Nya fina vänner, gamla som kommit tillbaka efter några månaders frånvaro.
Det känns som att den här hösten kan bli bra. Trots lite kaos.

2012-10-18 @ 09:43:04
URL: http://tigermysig.se
Postat av: Sanna

fan va underbart att du slipper höstdeppen, jag tror att det är ganska många iår som brukar ha depp som inte har det. Otroligt skönt !

Jag har inga jätteproblem med höstdepp men känner ändå av den, men precis som du så har jag lyckats behålla den goa känslan man har övriga tider på året även denna höst.
Supergött !

2012-10-18 @ 13:48:53
URL: http://moonzanna.se
Postat av: Hedvig

härligt=) måste säga att jag känner likadant,brukar alltid avra otroligt deppig på hösten,men denna har känts helt ok,tom bra.

2012-10-18 @ 20:42:42
URL: http://heddii.se
Postat av: Malin

Åh vilket fint inlägg. Väldigt inspirerande för en annan som har haft det svårt med höstdeppighet.

2012-10-19 @ 13:46:42
URL: http://Malintva.blogg.se
Postat av: Sari

Vilket fint inlägg, inspirerande! Kram

2012-10-22 @ 12:00:27
URL: http://rodeogirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0