sunday diary





Godmorgon finisar! Jag fick som sagt aldrig min vilja igenom igår, så det blev mys hemma hos Emmy med henne och Agapi istället. Fungerade lika bra det! Vi hade deeptalk, åt fet mat och bara hade det sådär bra som vi kan ha det. Jag säger det verkligen för sällan, men jag har världens absolut bästa vänner. Jag vet inte vad jag skulle ta mig till utan dom. Nackdelen är bara att alla lämnar mig snart... Haha, nej men Fia och Emmy ska ut och resa i 3 månader, Lisa ska till Thailand och Agapi ska iväg till Australien i höst. Som tur var är inte alla borta samtidigt, men ändå. Det är flera som frågat mig varför inte jag ska göra något sånt, men jag känner helt enkelt att jag inte vill än. Det finns så många "måsten" efter studenten: Du ska till Norge, du ska till Thailand, du ska ha ett jobb och du ska si och så. Jag vill verkligen inte till Norge, inte till Thailand heller för den delen och då tänker jag helt enkelt inte göra något "bara för att man ska". Jag har sedan flera år tillbaka bestämt mig för att jag ska till USA, plugga och resa omkring där. Så det är min plan. Men jag tänker inte åka dit förens jag är 21, så jag truckar på här hemma och sparar pengar så länge, och jag trivs faktiskt jävligt bra med det. Jag jobbar nästan heltid och har för första gången i mitt liv en sjukt stor budget att röra mig med. Man får ju passa på! Haha, och inte nog med det, så har jag fått med mig tjejerna nästa år till USA. Så jag är helt enkelt mer än nöjd.

Kommentarer
Postat av: Modemix

Fan vad skoj :) Ska också till USA och plugga där, dock inte förrän hösten 2013 och då kommer jag vara en plutt på 18 (snart 19) år. Omyndig men what to do ^^ Bestämt var du ska än? Typ skola osv?

2012-01-15 @ 12:34:04
URL: http://modemix.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag håller med. Jag är 20år. Tog studenten 2010 och alla klasskompisar(tjejer) åker till Thailand(Asien) eller Australien. Det känns sterotypt, ALLA förväntas göra det.Övriga har börjat åka till USA. Det känns som alla svenskar åker dit för att bli skådespelare eller arbeta inom mode, det känns mer annorlunda. Jag? Jag vill åka till USA, Thailand(Dock känns det VÄLDIGT uttjatat)..Tycker att det är synd att alla känner sig tvungna att resa till Norge, Thailand, Australien. Man behöver inte följa strömmen. Känner mig delad. Måste man resa (backpacka i asien), arbeta i Norge när man har tagit studenten eller när man är i vår ålder? Varför gör man inte det man själv vill än det man förväntas göra? För mig räcker det ett bra jobb, klara att försörja mig i Sverige., flytta hemifrån..

2012-03-31 @ 13:12:11
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0