ge alla en chans, för alla är värda en

Jag blir så trött. Jag blir less på allt folk skriver och säger. Saker som inte stämmer. Och jag kan bara inte förstå varför. Fördomar. Alla har fördomar, inget snack om den saken. Men man kan förhandla olika. Man behöver inte gå och prata om det, hitta på saker och slänga ur sig några dumma komentarer som en hel drös med människor kan se/höra/läsa om. Det finns ingen poäng i det hela.

Sedan jag började med bloggen, överhuvud taget med  internet har de funnits personer som gör dessa saker. Slänger ur sig komentarer utan att tänka. Jag ska inte säga att jag inte har fördommar, för det har jag också. Men jag tänker mig för. Jag skulle te.x. aldrig skriva en taskig komentar till någon utan en mening, speciellt inte anonymt och jag skulle heller aldrig kalla någon, exempelvis fjortis, om jag verkligen inte vet att personen i fråga är det.

Det jag vill komma fram till är att man ska ge personen en chans innan man dömer. Det gäller alla. Jag vet inte varför just jag ser så "allvarligt" på detta men de kanske är för att jag är en utav många som utsätts för det? Ni skulle bara veta hur många som sagt till mig "Du är inte alls som jag trodde du var.. Du är helt annorlunda!" Med syftet att jag från deras första intryck var bitchig, fjortis os.v. Jag vet inte om de beror på hur jag ser ut, vad jag skriver i bloggen eller vilka jag umgås med. Jag är inget av detta. Jag är lätt att umgås med, öppen och glad. Vad som just gör att folk tror detta vet jag inte. Vad tror ni?

Men till alla er som känner likadant som jag. Tänk på att som man behandlar blir man själv behandlad. Ta inte åt er, låt istället folk få lära känna er.



Slutpredikat, jag kände bara för att få ur mig lite!

 

Kommentarer
Postat av: Sara

You go girl!

2008-11-30 @ 23:22:10
Postat av: Linda

Bravo! Jag beundrar människor som vågar stå upp för sig själva!

Det bevisar även att du är mkt starkare än de som skriver såna där onödiga saker:)



Kram på dig och fortsätt blogga:)

2008-11-30 @ 23:33:37
URL: http://mylindalife.blogg.se/
Postat av: sara och lisa

snälla lilla du, jag har ett par kompisar som känner dig och dom säger att du är ganska bitchig och ultrafjortis, och lägg din fusk päls på hyllan du look like a wannabe.

2008-12-01 @ 00:10:14
Postat av: victor

Hej,100 000 människor dör varje dag av åldrandet.Kolla in min blogg där jag skriver om livsförlängning och samhällets åldrandeproblem samt hur vi ska besegra åldrandet så att man kan leva så länge som man vill.

2008-12-01 @ 00:18:44
URL: http://victorbjoerk.blogg.se/
Postat av: Hanna

svar sara och lisa: först och främst skriver du JAG och inte VI? men skit samma. Då ska jag säga dig såhär: De känner inte mig!! Man kan känna folk ytligt och om dem nu säger så, och då känner dem mig ytligt, och inte bra. Då är det lätt att snacka. Även fast jag tror du snackar blajja.

2008-12-01 @ 07:33:54
URL: http://westmanshanna.blogg.se/
Postat av: emma sjöstrand

Jag tror folk säger såna saker i avundsjuka, för att du verkar ha ett så bra tillgångar till saker o.s.v. Då är det nog lättare att få ut sin avundsjuka i ilska och försöka på något konstigt sätt trycka ner dig. Men alla borde egentligen vara stola tex för att du kom så långt som du gjorde i idol, att vi har någon liten modeikon här i linköping som vi kan inspereras av, och att du säkerligen är en riktigt shysst tjej :)

2008-12-01 @ 12:09:26
URL: http://sjoiis.blogg.se/
Postat av: agapi

amen vafan, onödig kommentar där!!

you go Hanna ;D

2008-12-01 @ 17:19:58
URL: http://fenomenala.blogg.se/
Postat av: Sofia. k

tycker du är helgrym Hanna(:

grymt jävla vacker, verkar ha en grym personlighet , o en oerhört grym blogg!

2008-12-01 @ 17:40:40
Postat av: Haawwwa

Det är bra tjejen att du skriver sånt :), många som läser det och förhoppningsvis några som lär sig oxå :).

Det är lätt att ha fördomar, men precis som du säger ska man ge folket en chans :). Du verkar nice asså, skulle jättegärna vilja lära känna dig mer :)

2008-12-01 @ 17:56:54
URL: http://haawwwa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker verkligen inte du verkar vara fjortis, bitchig och allt vad de nu skriver. Jag tycker du verkar vara en jättegullig och trevlig tjej! Det tror jag att du är också! Stå på dig! :)

2008-12-01 @ 19:10:21
URL: http://angelicccca.blogspot.com
Postat av: Anonym

så himla rätt! Jag får höra det jag med + folk som stirrar/kollar snett m.m skit jobbigt vissa personer har jag aldrig träffat ens, tycker inte folk ska ha sånna fördomar till folk dom inte känner.



Underbar blogg btw :)

2008-12-02 @ 15:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0