träningstorsdag


Godkväll fina ni! Idag har jag varit ledig och jag har njutit till fullo. Tog en morgon PW på 5km imorse innan frukost. Var så skönt att bara låta fötterna gå i ett härligt tempo! Trots spöregnet! Haha, avnjöt en god frukost med en stor kopp kaffe framför ett par serier när jag kommit hem. Mysigt! Blev ett pass på gymmet sen och idag stod ben/rumpa på schemat. Jag försöker träna dom muskelgrupperna 2/vecka pg.a olika anledningar. Framförallt efterom att min kropp är formad så att jag lätt lägger på mig på lår och ben och måste därför underhålla dom oftare. Idag kände jag mig däremot väldigt svag och benen darrade så sjukt mycket redan efter halva passet, jag bet ihop och körde på - men jag har haft bättre dagar. Ibland är det så, sjukt skönt att jag tog mig igenom passet iallafall!

Uppvärming: 30 knäböj (viktstång med 24kg)
4x8 djupa knäböj "ass to the grass"
3x8 squats
3x10 utfall
3x10 Aladdin
3x10 bencurl
3x8 benpress
 
Detta tycker jag personligen är ett riktigt bra benpass! Andra passet jag brukar köra fokuserar jag mer på utsida/insida och framsida/baksida lår. Och ibland lägger jag upp pass 1: framsida ben, pass 2: baksida ben!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0