dagens matdagbok

 

Såhär har min dag sett ut i matväg! Jag jobbar oftast förmiddagar och då äter jag frukost och lunch på jobbet. Mina lunchlådor är inte jätte roliga, men dom är näringsrika och smidiga. Den "roliga" måltiden som jag lägger ner lite mer tid på blir istället middagen, ser alltid fram emot den, haha!

Mål 1: 1dl Havregryn med 1 skopa Proteinpulver, lite banan, en halv keso och en halv celsius.
Mål 2: lax med wook och majskolv, den andra halvan av keson och en stor portion sallad.
Mål 3: innan träning dricker jag den resterande halva celsiusen (kan inte dricka hela innan ett pass, har för liten blåsa och måste kissa hela tiden, haha) och ett äpple!
Mål 4: en hederlig proteinshake efter träningen!
Mål 5: Kycklingfile med massor av goda kryddor, tzatsiki (kvarg, gurka, vitlök, salt och peppar) sallad och potatis. Har tänkt att börja äta lite mer kolhydrater efter träning och känna efter ett tag och se hur min kropp reagerar. Man måste testa sig fram för att veta! :)
Mål 6: inte ätit än, men lär bli lite kvarg med bär, eller keso, eller kanske en proteinmugcake. Återstår att se!


Kommentarer
lisawho

Åh middagen ser fett god ut!!!!!

2013-06-03 @ 23:59:32
URL: http://glossfashion.com/lisawho/
mona

min tanke här som intresserad lekman av kost och träning: bör man inte peta i sig kolhydraterna främst innan träning? för att fylla på depåerna så man orkar mer? hur resonerar du kring detta?

2013-06-13 @ 11:58:55
URL: http://nickyfox.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0