min tisdag so far


Tisdagar är nästan lite heliga för mig då jag alltid är ledig från jobb. Men inte idag! Idag var jag och Cattis på jobbet innan 7 för att inventera tillsammans med vår chef. Var klar 3 timmar senare och då gick vi en PW in till stan! Hem en snabbis för lite gröt och sedan gick vi ut och solade vid ån. Rastlösa själar som vi är stannade vi inte längre än 1,5 timma (jag hatar att sola) men det var mysigt så länge det varade, och lite sol fick vi allt på oss! Trots att det var lite kyligt :)


Efter att vi solat gick jag och körde ett pass på gymmet! Har från och med idag ett nytt favoritpass, axlar & triceps! Så SJUKT roligt pass och jag fick till så många bra övningar!! Många frågar mig om just övningar och jag kommer tipsa om lite olika övningar, men jag själv har lärt mig allt genom google och att fråga folk på gymmet. Det är mitt bästa tips! Googla fram mitt pass under så hittar ni precis vad det är om ni är sugna på liknande! :)
 
Dagens pass:
Sittande hantelpress 4x10
Lyft utåt med hantel 3x10/arm
Hantellyft framåt 3x10
Hantellyft åt sidan/sideraces 3x10
Facepulls 3x15
Kyssdrag 4x10
Triceps extentions 4x10
Pushdown 4x10
Dips 4x12
Liggande tricepspress med skivstång 3x10

Och så joggade jag 2,5 km i lugnt tempo som nedvärvning.
 
Körde även premiär i shorts på gymmet för i år. Har faktiskt lite svårt för det. Det jag är minst nöjd med på min kropp är just mina ben, allt mitt fett lägger sig där och jag har hemskt fula knäskålar, haha! Väljer därför att aldrig skriva eller publicera bilder på "mina ben" (haha låter ju sjukt) utan istället fokusera på vad jag är nöjd med på min kropp vilket för mig är mycket viktigare. Alla har sina små komplex och det är inte alltid man kan göra så mycket åt dom. Jag är helt enkelt byggd såhär och jag har istället mycket annat jag är nöjd med! :)

 Har även fått lite förfrågningar om mat innan och efter träning. Nu talar jag bara för MIG, vad som funkar på MIN kropp och innan träning äter jag alltid lite kolhydrater. Typ en frukt, eller en celsius, en riskaka eller något annat lätt. Efter träning dricker jag alltid en proteinshake och äter sedan middag 1-2 timmar senare. Men som idag missade jag lunchen då jag åt frukost vid 11 och tränade vid 2. Åt en frukt innan och efter orkade jag inte göra en "riktig" lunch så åt detta! 250g kvarg med 1 skopa proteinpulver, lättströ, några skivor jordgubbar och en klick lågkalorisylt. Sedan 2 knäckisar med 2 ägg. För mig är det viktigt att jag får i mig både protein och kolhydrater efter träning men längre än så tänker jag inte riktigt. Äter vad jag är sugen på bara det är bra liksom!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0