MIN HELG

 
Efter jobbet i fredags var planen egentligen att åka och handla mat, köpa blommor, storstäda lägenheten, få upp tavlor os.v. Lätt hänt att tråkigare saker hamnar åt sidan. Och så blev det! Tog mig istället in till stan för en tidig AW och lite fredagsvin. Efter ett par timmar gick jag hem till mamma där hon bjöd på hummersoppa, räkor och surdegsbröd. Mums!
 
 
Efter middagen mötte jag upp min fina tjej för ännu ett glas vin! Vi gick till Platå och umgicks lite med Matildas bror som jobbar där. Utöver det tog vi igen missad tid och pratade om allt mellan himmel och jord. Perfekt fredag!
 
 
Så blev det lördagsmorgon! Jag är ledig från jobb varannan helg, så när jag väl har mina jobbfria helger vill jag alltid njuta till fullo. Det gör jag bäst med en bra start på dagen, god frukost! Köper alltid osötat surdegsbröd från ett bageri i närheten. Stans godaste bröd!
 
 
 
 
Vid lunchtid kom mamma över på kaffe och för att hjälpa mig få upp mina tavlor, hatthängare och skoställ. Bara sådär 3 månader efter att jag flyttat in, haha! Allt tar sin tid, men i helgen tyckte jag det var dags då jag skulle ha så många hos mig under lördagskvällen. Lyssnade på hög musik och donade hela eftermiddagen.
 
 
 Tidsoptimist som jag är fick jag ringa hit Agapi och Madde tidigare än sagt då jag inte visste ifall jag skulle hinna klart. Satte dom i arbete (haha schysst tjej) så jag kunde fixa mig klart. Såhär såg jag ut!
 

Bjöd på chips, godis, grönsaker, dipp och bål! Den där bålen var inte att leka med, så god! Sa slurp!
 
 
 
 
 

Sedan var kvällen igång! Droppade in en efter en och som mest blev vi nog 25-30 pers i min lilla 1:a. Haha, ju trängre desto bättre! Avslutade natten dansades ute på krogen.
 
 

 
På söndagen blev jag upphämtad vid kl 11 av mamma och mormor för att åka ut till vårdsnäs för lite brunch och söndagsmys! Fanns allt möjligt att välja på. Varmt, kallt, efterrätter och godsaker. Mums!
 
 
Hotellet vi var på låg precis vid vattnet. Fantastisk mysig utsikt från bordet.
 
 
Efter maten slog vi oss ner vid en brasa inlindande i filtar och drack kaffe samtidigt som dom spelade lite fin livemusik i bakgrunden.
 
 
 När jag kom hem gick jag igenom allt fint jag fick under gårdagen! Den här korgen fick jag av mina tjejer. Innehöll allt jag behöver och vill ha (men aldrig tar tummen ur och köper själv) och lite andra fina grejer. Insåg när jag öppnade den hur väl dom känner mig då dom prickat rätt på precis allt! Världens bästa present!
 
 
 Framåt kvällen mötte jag upp mina älskade kollegor för då var det dags för... Inlines! Haha. Vi vände ungefär lika snabbt som vi kom in, insåg att vi tagit oss vatten över huvudet då ingen av oss knappt stått på ett par inlines tidigare.
 
 
 
Istället tog vi vårt pick och pack och gick ut och åt. Efter ett par timmar slängde jag mig i soffan och skypade med Julia innan jag somnade gott i min nybäddade säng. En helt underbar helg!

Kommentarer
Postat av: johanna

ser ut att ha varit en helt underbar helg!

Svar: det var det absolut! :)
Hanna Westman

2014-01-27 @ 21:41:52
URL: http://tigermysig.blogg.se
Postat av: Jenny

Så jäkla snygg är du!!!!

2014-01-28 @ 03:33:45
URL: http://jjennnyys.blogg.se
Postat av: Jenny

Så jäkla snygg är du!!!!

Svar: Åh vad fin du är, tack!!
Hanna Westman

2014-01-28 @ 03:33:46
URL: http://jjennnyys.blogg.se
Postat av: Claudia

SÅ snygg du är!!! Och vilket underbart vardagsrum du har! Kuddarna är helt fantastiska?! Var hittar jag de som är till höger i soffan? :-) Letar efter PRICK såna!! http://cdn3.cdnme.se/468788/6-3/bild73_52e62b21e087c321780c2ff0.jpg

Svar: åh tack!! Båda två kommer ifrån åhlens! kram!
Hanna Westman

2014-01-29 @ 13:50:28
Postat av: Clara

Hej!
Jätte fin lägenhet, men föll verkligen för fotöljen vet du vart man kan få tag på den eller någon liknande?
/ Clara

2014-03-21 @ 11:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0