2014!









Jag på nyår!

Hej då 2013 och hej 2014! Du är mer än välkommen. 2013 har varit ett väldigt turbulent år för mig på många plan och jag är glad över att kunna lägga det bakom mig. Jag har tidigare år fokuserat på nyårslöften som berört min utsida eller fysik, men aldrig haft ett nyårslöfte som fokuserat på hur jag faktiskt mår på insidan. Därför är det dags nu. I år ska jag må bra!
 
Jag har insett att mitt tänk kring livet ibland varit fel. Jag har varit väldigt bekväm i min situation och förändringar är inget jag tagit vid under året. Jag har fått mycket serverat till mig sedan jag tog studenten för 2,5 år sedan. Hade turen att få världens underbaraste jobb, 2 lägeheter på 1 år och vänner som stannat kvar hemma i Linköping. Aldrig tänkt på framtiden, utan känt att allt jag hela tiden velat ha, har funnits här.
 
Något som har varit en bidragande faktor till att jag varit så pass bekväm är träningen. Under hela våren fokuserade jag på att bli den starkaste och bästa versionen av mig själv utseedenmässigt. All min tid gick åt till att träna och äta rätt. Jag drog mig ifrån saker som kunde betyda alkohol och onyttigheter och gick därför miste om många roliga stunder. En sommarmorgon satt jag och kollade på nyheterna där dom diskuterade ortorexi, vilket jag tidigare inte vetat inebörden av. Helt plötsligt insåg jag att allt dom pratade om stämde in på mig. Började googla och förstod att det där var jag. Jag visste att mitt tänk kring allt som hade med kost och träning att göra gått lite för långt, men att jag kunde sätta en ettiket på det trodde jag inte. Förmodligen var det en ganska så mild version av det, men helt plötsligt förstod jag varför. Under sommaren ställdes jag därför inför ett val. Vad är viktigast? Att ha kul, leva livet, äta gott och umgås med människor som får mig att må bra, eller att träna, isolera mig, äta rätt för att få den kropp jag ville ha? Som ni förstår var det inget svårt beslut att ta.
 
Detta ledde till att jag istället haft en otroligt rolig och balanserad höst. Jag har tränat med måtta, ätit som en normal människa och inte behövt begränsa mig. Jag försöker verkligen leva efter mottot "Lev varje dag som den vore den sista" då jag känt att jag gått miste om det och för att jag faktiskt vill att varje dag ska betyda något. Jag har börjat plugga upp mina betyg, lärt mig vilka människor som ligger närmast mitt hjärta och att man faktiskt behöver rå om varje relation för att den ska vara. Jag har funnit nya vänner, haft dom mest galna utekvällarna någonsin och fokuserat på att bygga upp mig själv. Tänkt på framiden, mina mål och planer och vad jag vill göra med mig själv och mitt liv.
 
Det här året är det altså dags för mig att göra förändringar. Kämpa för vad jag vill ha och så ska jag våga. Mina planer ligger lite längre fram, men tills dess ska jag bara njuta och ta vara på tiden. Är så jävla redo för det. 2014, bring it on!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Herregud vilken vacker klänning! (och tjej också!)
Var är den ifrån? :)

2014-01-04 @ 21:22:32
Postat av: isabell

Vad lik du är blondinbella haha (fast snyggare)

2014-01-04 @ 22:30:23
URL: http://ele.blo.gg
Postat av: Pouline Gernes

så snygg!!

2014-01-05 @ 13:40:57
URL: http://poulines.blogg.se/
Postat av: Ea

Du är så fin som du är Hanna. Kul o läsa att du mår bra. Det är det viktigaste. Alex berätta att ni sågs för ngr veckor sedan, blev lite avis! Ta hand om dig. Insidan e viktigast. Kramar o Pussar fr mig x

2014-01-05 @ 15:22:16
URL: http://savedbylondon.blogg.se
Postat av: Modemix/Sheima

Låter jättebra! ta hand om dig.
ps du är skitsnygg som vanligt :)

2014-01-06 @ 16:03:22
URL: http://modemix.se
Postat av: Sanna

fina fina du !
Hoppas ditt 2014 blir ett fantastiskt år !

2014-01-10 @ 22:31:34
URL: http://moonzanna.se
Postat av: Originalet

Så ärligt och grymt inlägg!

2014-01-16 @ 11:46:42
URL: http://fames.se/originalet
Postat av: Gabrielle

Du är grym!

2014-01-17 @ 21:22:41
URL: http://gabrielledegerman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0