man måste alltid vända blad



Ögonblick varar inte för evigt. Jag visste det varje gång jag la mig där brevid dig i din säng.
Där dina påslakan doftade rakvatten och där det alltid fanns ett märke av en gammal kopp kaffe
på byrålådan. Lite smutsigt, men jag lärde mig se charmen i det. Jag vande mig. Jag visste att du
bara var ett kapitel i mitt liv, som allt annat. Det finns många utav dem. Kapitel. Vissa varar längre
än andra. En natt eller flera. Jag var aldrig säker på när det var sista gången jag låg där tätt intill dig
med mina fingrar flätades i dina och hur dina armar omfamnade min bara kropp. Ändå låg jag kvar.
Jag visste nog för mycket för att gå. Hur mycket mjölk du ville ha i kaffet, vart du var kittlig och hur
du älskade att sitta på balkongen när solen gick upp för att röka. Och så tänkte jag på henne.
Hon du pratade om ibland. Lät du henne komma närmare? Var hon vackrare än mig? Det fanns
dagar jag tänkte mer på henne än på dig.

Jag minns allt. Formen på dina händer och hur du varsamt la tummen över min. Kramade den.
Eller när du fnäste till av mitt hår som du råkat få i munnen efter du legat för nära min nacke.
Allt lämnade ett avtryck.
Livet har sina kapitel, det kommer en tid då man vet att man måste vända blad.
Våran kom för tidigt. Ändå visste jag det hela tiden.
Varje gång jag la mig där i din säng. Brevid dig.


(en text jag tog ur min dagbok. Har en himla massa där så jag tänkte nuförtiden
skriva ner dem här också. Kanske en om dagen, jag vill så gärna skriva av mig..
Vare sig ni gillar dem eller inte så känns det bra. Jag behöver det helt enkelt :))


Kommentarer
Postat av: sofie

jag gillar´t! gärna,vill du så gör det,älskar att läsa sånt! så hemskt,men så känslofyllt!:)

2010-09-13 @ 21:17:00
Postat av: Ulrika Theodora

Åh gud vad sorglit vackert!

2010-09-13 @ 21:34:23
URL: http://theodoras.blogg.se/
Postat av: Linnea

helt rätt , så man tänker fast man inte vill eller borde. fortsätt tycker jag ,helt perfekt !

2010-09-13 @ 21:39:30
Postat av: Lori

det var jätte fint skrivet tycker jag

2010-09-13 @ 22:10:42
URL: http://theliarlori.blogg.se/
Postat av: jess

jätte fint skrivit! Lägg upp fler dikter :)

2010-09-13 @ 22:19:23
Postat av: Anonym

har du gjort slut med din pojkvän?! :( denhär texten.. och att du blev kär i förra inlägget,..... ?

2010-09-13 @ 22:27:27
Postat av: Hanna Westman

sv alla_ åh tack så hemskt mycket. Det värmer så!!



sv anonym_ min pojkvän? vi gjorde slut i juli så det var ett tag sen.. och den här texten handlar inte om honom. Och om att jag blev kär som jag skrev i förra inlägget var lite ironi, jag träffade en person som jag tyckte var en riktig pudding bara haha! :)

2010-09-13 @ 22:31:47
URL: http://westmanshanna.se
Postat av: Anonym

ÅH, varje ord kändes i hjärtat. fortsätt såhär, så bra !

2010-09-13 @ 22:32:24
Postat av: Ingrid

Riktigt jävla bra skrivet! Den där texten berör verkligen något oerhört mycket. Helt förstummad hehe. Riktigt, riktigt bra!

2010-09-13 @ 23:38:37
URL: http://ingb.blogg.se/
Postat av: emma elghorn - Foto och Mode

vackert skrivet. du är duktig på att skriva :)

2010-09-14 @ 00:40:01
URL: http://finest.se/meays
Postat av: Anonym

Så himla fint skrivet, man blir rörd

Jag känner igen det du skriver....

2010-09-14 @ 08:39:12
Postat av: Jennie

fin text!

2010-09-14 @ 10:30:45
URL: http://sheislost.blogg.se/
Postat av: Sophia

Superfin text! Älskar den :D

2010-09-16 @ 21:06:28
URL: http://improveme.se/sophiaelina
Postat av: Anonym

SÅ JÄVLA FINT HANNA!

2010-09-18 @ 23:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0