dag 01 - om mig

Det är ganska så svårt att veta hur man ska beskriva sig själv. Om man har den bild om sig själv som andra har. Jag och mina vänner har däremot pratat många gånger om hur vi är som personer och hur vi fungerar, så jag tror att jag har ganska så rättvis uppfattning om mig själv.

Något jag tycker om med mig själv är att jag alltid vågar säga ifrån och jag vågar stå för det jag tycker. Lisa skrev under våren ett inlägg där hon berättade ur hennes perspektiv och synvinkel om hur jag är och då nämnde hon även detta. "Hon vågar säga ifrån vid behov vilket jag tycker är en av de bästa egenskaperna med henne"

Jag är också väldigt utåtriktad och glad. Har dålig humor, skrattar ofta och åt de mest idiotiska sakerna man kan tänka sig. Jag gillar att stå i centrum och har inget problem med att få uppmärksamhet. Däremot kräver jag det inte. Jag är även en otrolig känslomänniska. Ni vet sådär blödig och dan. Jag vill prata. Om känslor, livet. Om allt helt enkelt. Det vet jag också är en egenskap mina vänner uppskattar med mig. De vet att de alltid kan prata med mig och de vänder sig även till mig om det skulle vara så. Jag älskar det.

Glömsk, slarvig, lat och äcklig skulle nog mina vänner också vilja ha med på ett hörn. (jobbigt att erkänna det själv) Men jag glömmer bort allt, slarvar bort saker hit och dit och jag har en förmåga att samla på mig en massa äckliga saker i mitt rum, såsom matrester och smutsiga kläder.

De personer som inte känner mig uppfattar mig ofta som en alldeles för självsäker och bitchig tjej. Vilket varken jag eller mina närmsta tycker stämmer. Tyvärr har jag ingen aning om varför folk har den uppfattningen om mig men den brukar ändras ganska så snabbt i samband med att jag träffar på och pratar med personen i fråga.

Till sist men inte minst. Musik. Behöver väl nästan inte säga mer än så. Jag tror att det har hjälp mig att forma mig till den jag är idag. Musk är det absolut bästa jag vet.

Det blev långt, men det är väl jag. Lite salt, lite sött. Lite av allt.


Kommentarer
Postat av: Jennie

så roligt att du är tillbaka!

2010-12-04 @ 20:44:23
URL: http://sheislost.blogg.se/
Postat av: azra

kul att du är tillbaka, din personbeskrivning stämde in på mig till ord och pricka. Skoj!

2010-12-05 @ 19:57:01
URL: http://aazrah.blogg.se/
Postat av: modemix

Snyggggging

2010-12-18 @ 13:51:41
URL: http://modemix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0