mitt sista sommarlov 2010_




Då var vi här igen. Samma visa varje år. Ännu en sommar som bara flög förbi.
Denna gång är jag nästan mållös. Jag sitter här i sängen med ihopkurade ben i skräddare,
pillar mig i naveln och håller en varm kopp svart kaffe i handen och undrar vad fan hände?

Jag skulle nästan våga mig på och säga att den här sommaren har varit den bästa sommaren
i mitt liv. Jag har lärt mig så mycket om mig själv, utvecklats i olika grader och sett så mycket
mer än vad jag tidigare gjort. Att jag först och främst sitter med en kopp kaffe i handen, svart dessutom
utan socker och mjölk, var helt osannolikt innan denna sommar. Nu ska jag inte rusa iväg och dra förhastade slutsatser och påstå att jag helt plötslgt blivit så pass vuxen och mogen i mig själv bara för att jag börjat
dricka kaffe, men bara en sådan småsak kryddar allt lite extra.
Jag skulle så gärna vilja dela med mig av det som påverkat mig men många utav händelserna är så pass personliga att jag inte kan kan säga mer än så. Men genom framförallt mina vänners stöd och vänskap vet
jag vart jag har mig själv helt och hållet idag. Jag känner mig inte det minsta svag eller skör. Jag har
töjt på mina gränser denna sommar och testat på saker jag aldrig tidigare vågat. Jag har rest och sett
saker, jag har lärt mig mycket nytt inom musikbrachen, jag har blivit singel och jag har levt ett sundare liv.
Jag bestämde mig för att jag ville gå ner 6 kilo och jag klarade det genom att äta hälsosamt och träna
istället för att svälta mig. Jag har lärt mig att hantera mig själv på ett helt annat sätt. Både psykist och
fyskiskt. Nu tycker ni säkert att jag låter klyschig men just i denna stund tycker jag verkligen om mig själv.
Trots att jag har gått upp flera av de kilon jag tappat och att jag nyss smällde i mig en chockladkaka så mår
jag så förbannat bra. Jag känner mig hel och det har jag inte gjort på länge.

Jag kommer att bära med mig allt ifrån denna sommar. Alla upplevelser, alla minnen, all sorg och alla tårar.
Jag kommer att minnas de mest förskräckliga och besvärliga motgångar som fortfarande går hack i häl
men även de mest underbara stunderna som snuddar vid minnet och som får mitt hjärta att slå extra slag.

Imorgon återgår jag till mina rutiner igen och det känns bra. Jag kommer varje dag att få träffa mina
allra bästa vänner i skolan och tillbringa min tid med dem. De personer som får mig att skratta så att min
mage riktigt knipar och de som jag kan sitta sent inne på småtimmarna och gråta tillsammans med.
Imorgon är det dags att gå tillbaka och det känns bra. Jag behövde en förändring för att hitta mig själv
och för att må riktigt bra. Den här sommaren har jag gjort det och jag har mina vänner och mitt mod
att tacka för. Jag kommer aldrig glömma sommaren 2010, mitt allra sista sommarlov.

Kommentarer
Postat av: sara pettersson

väldigt bra skrivet faktiskt :)

2010-08-16 @ 12:23:46
URL: http://alltblevpannkaka.devote.se/
Postat av: Madeleine

JÄTTEFINT SKRIVET!

2010-08-16 @ 13:18:10
URL: http://mellstroom.blogg.se/
Postat av: babby

Jättefint. Tror jag vet hur du känner. Hoppas att ditt sista skolår blir bra!

2010-08-16 @ 13:43:15
URL: http://lindababby.blogg.se/
Postat av: Jennie

riktigt bra skrivet! det låter som du haft ett mycket händelserikt och fint sommarlov :)

2010-08-16 @ 14:19:50
URL: http://sheislost.blogg.se/
Postat av: Hanna

fina bilder=)

2010-08-16 @ 14:34:42
URL: http://hannazlife.blogg.se/
Postat av: orolig syster

jag är storasyster till en tjej född 1996. hon och vad jag vet alla hennes kompisar läser dagligen din blogg och följer den mer eller mindre slaviskt.

det du skrivit på sista tiden om viktminskning och att du gått ner så fort på så kort tid har gjort att de börjat hetsa varandra och min smala syster både vägrar att ära kolhydrater och tränar hysteriskt för att också gå ner sina 6 kg. när man är så ung är det farligt.



vill bara påpeka att du även har yngre läsare och du är en förebild för dem. viktigt att du inte gör detta med viktminskningen större. för detta känns som det kan gå utför.

2010-08-16 @ 15:30:19
Postat av: Pia

Som en riktigt fin uppsats! Kram på dig!

2010-08-16 @ 16:20:58
URL: http://hemmafrugrubbel.blogg.se/
Postat av: sharon

skitfint skrivet!

känner inte dig, bara genom bloggen eller vad man ska säga, men är fan stolt över dig! you go girl

2010-08-16 @ 16:37:50
URL: http://sharoons.blogg.se/
Postat av: Sarah

Fina ord Hanna. Jag kan inte säga emot. Sommaren har gått alldeles för fort. Jag har med gått igenom förändringar. Singel jag med efter en lång tid. Du har en jättefin blogg. Du känner förresten min lillebror, Philip :)

2010-08-16 @ 16:49:03
URL: http://barazaraa.blogg.se/
Postat av: Hanna

sv orolig syster: Självklart förstår jag om du är orolig för di syster och jag tycker det är synd att hon vill gå ner i vikt om hon redan är så pass smal. Men jag måste ändå påpeka att jag aldrig har skrivit om att sluta äta mat eller liknande, utan jag har ätit hälsosamt (ätit onyttigt på helgerna) och tränat mig i form. Jag har levt mycket sundare än innan! Jag äter normalt nu, innan kunde jag käka godis varje dag. Så i detta fall tycker jag inte att jag är någon dålig förebild, för jag hade lagt på mig extra kilon och ville ha bort dem genom "naturlig gång" och gjorde bra saker för att förlora dem istället för att svälta mig.

Självklart tycker jag att det är fel för dem är så pass unga men jag ångrar inget jag skrivit för det jag egentligen gjort är bara att leva ett sundare liv. För som sagt, jag äter fortfarande mycket, jag tränar och kan smälla i mig en chipspåse ibland.

2010-08-16 @ 17:21:27
Postat av: Johanna

Älskar din blogg. Du verkar vara en sån skön och härlig tjej. Tusen kramar till dig.

2010-08-16 @ 18:32:41
Postat av: Lovisa

Det du skriver låter riktigt härligt! Jag är också nybliven singel och har ändrat på hela mitt liv till det bättre denna sommar, och jag mår jävligt bra!

2010-08-16 @ 18:49:55
URL: http://looolllooos.blogg.se/
Postat av: Sanne

åh vad bra skrivet! kan känna igen mig i en del av det du skriver, denna sommaren har förändrat mig en hel del också! forsätt så som du gör, kram på dig :)

2010-08-16 @ 19:31:41
URL: http://sannemariaander.blogg.se/
Postat av: Bella

Fan vad härlig du haft det Hanna. bra inlägg och härligt att höra att du mår så bra. Du smittar av dig ska du veta :) Lycka till med allt och fortsätt vara den du är tjejen. Du verkar vara en riktigt guldklimpt!



Kunde inte låta bli att kommentera och skriva som jag tyckte. Hare så bra, nu ska hösten bli minst lika bra!!

2010-08-16 @ 23:26:53
URL: http://bellablogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0