Hoping I would find true love along the broken road

Kör igång DAGENS FRÅGA nu då.
Vad är de bästa någon har gjort för dig och vad är de bästa du har gjort för någon?

De här var en jätte svår fråga. Men ville ha med den just för att jag kom att tänka på gamla och inte så bra tider. Men de tider vänskap övervinner allt.

De bästa någon gjort för mig måste nog vara när Nathalie (min kusin och bästa vän) fanns där under tiden mina föräldrar skiljes och vår farmor dog. Vi är ganska så olika hon och jag. Jag gråter och visar känslor, hon är lite tvärtemot. Men hennes sett att visa att hon fanns där var bara att vara med mig under den tiden. Jag hade en sovplats hemma hos dem och hela deras familj fanns där på ett speciellt sett, just kanske för att vi är släkt. Hon fick mig att tänka på annat genom att skratta och skämta till allt, så som hon alltid gör. Ibland behöver man inte bara använda ord.

De är ännu svårare att komma på de bästa jag gjort för någon, men de var bla. när vi alla tjejer (vi är 7 bästa vänner) fanns där för Julia när hon nyligen opererats. Hon är verkligen inte en sådan person som gråter över något litet. Jag känner henne innan och utan och de är inte många tårar jag sett rinna ner från hennes kind. Men under den här tiden var hon helt förstörd. Då skrev jag några A4-sidor om våra minnen tillsammans och om hur mycket hon betydde för mig. De tyckte jag var fint gjort. Sen stärktes vi alla tjejer lite av den händelsen. Lite starkare och lite tajtare. Mina bästa vänner i hela världen.


(Får se om de blir en fråga varje dag, om inte kör jag när jag känner för det. Så fortsätt skriva frågor ni! Antingen till [email protected] eller i kommentarerna.)

Kommentarer
Postat av: Senna

Vad fint gjort av både din kusin och av dig! Det är viktigt att ha någon som kan stötta en under svåra tider..

2009-10-07 @ 19:45:03
URL: http://sdervishaj.blogg.se/
Postat av: babby

Vad fint! Vad hade hon opererat? Var det allvarligt?

2009-10-07 @ 20:34:47
URL: http://lindababby.blogg.se/
Postat av: Julia Poltan

aw , nu var det nästan så att det föll en tår ner för min kind, men bara nästan ;) .. du är bäst !

2009-10-07 @ 22:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0