come on and take it















Ikväll bjuder jag på en riktig bildbomd! Vet knappt vad jag kan säga om kvällen eftersom att man nästan blir tårögd av att man inte längre går i samma klass som dessa människor. Men underbar var den iallfall, mer än underbar.

Vi möttes upp för att ta oss in till aulan och kika på hälften av alla bidrag (de andra är i morgon). Köpte med oss godis och lite smått för att förbereda oss inför lite nostalgikänslor. Hela kvällen var en sådan. Alla bidragen var faktiskt roliga, på ett eller annat sätt, så de två timmarna vi satt där gick väldigt fort. Redan när vi möttes kändes de som att de var vi igen, 9b. Vi gick in på Ica som vi alltid gjorde på lunchrasterna. Victor träffade folk och han agerade precis på samma sätt som han brukar. Skygga ifrån sig lite och när vi träffades fick jag fick nästan tvinga honom till en jätte kram. Johan frågade direkt vilka tjejer de va Victor hälsade på och berättade sedan hur mycket han tog i bänkpress. Alltså som vanligt. Allt var som vanligt. Allt var så jäkla bra.

Sedan cyklade jag hem tillsammans med Johan och Alex och vi pratade gamla minnen och om förhållanden/tjejer och killar. I högstadiet var de dem jag alltid frågade om råd, alltid pratade med om sånt och likadant för dem. Så vi tog upp vårat prat igen och uppdaterade varandra lite. Precis som förrut. Sedan skildes vi åt och nu sitter jag här hemma med te.

Ikväll kändes de som att de var 9b igen. Vi pratade om att om man kunde vrida tillbaka klockan så skulle vi kunna gå om 9:an. Faktiskt. Man längtade till skolan då. Känslan går inte förklara och de går inte att beskriva hur mycket jag älskar de här människa från botten av mitt hjärta. Jag har haft de 3 bästa åren i mitt liv tack vare dem.

Slutbubblat, var bara tvungen! Sov gott alla!

Kommentarer
Postat av: Valdemar

"95kg bänkpress!"

2009-05-27 @ 22:36:58
Postat av: Valdemar

"95kg bänkpress!"

2009-05-27 @ 22:37:12
Postat av: Johan

jag skulle inte byta bort de tre åren mot allt smör i världen!

2009-05-27 @ 22:40:06
Postat av: Anja

Sådär, nu har jag skrivit inlägget där du är med!

http://originalet.blogg.se/2009/may/modebloggsinspiration.html



2009-05-28 @ 06:41:08
URL: http://originalet.blogg.se/
Postat av: Hanna

haha johan, bebis då ;) ;D inte ja heller :o

2009-05-28 @ 07:34:00
Postat av: hehe

varför är det en pool mitt i allt ... utanför skolan(?) ;O

2009-05-28 @ 13:21:18
Postat av: Sara

Var kommer ditt linne/tunika/klänning hahah ifrån :D?

2009-05-28 @ 14:53:01
Postat av: Anonym

herregud, vad jag älskar ditt hår :D

2009-05-28 @ 16:56:34
Postat av: karin

JAG RYSER NÄR JAG LÄSER <3 jag vill gå i 9an resten av mitt liv

2009-05-28 @ 18:19:43
Postat av: alva

åh, känner igen känslan så himla mycket! Exakt sådär kände jag med min klass i nian. Sjukt att tiden gick så himla fort.

2009-05-28 @ 18:38:07
Postat av: Hanna

svar hehe: jaa, utanför skolan är de, utanför skolområdet typ :D



svar Sara: Den är ifrån Gina, fast förra året ;p



svar anonym: Åh tack så hemskt mkt vad glad jag blir!



svar Karin: JA, JAG VET!! JAG MED :( vi var bäst tsm. Vi kommer alltid vara de <3



svar alva: Ja, de är en riktig härlig men ändå en ledsam känsla. Ibland får man dock bara nöjda sig med att blicka tillbaka på de fina tider man haft :(

2009-05-28 @ 18:49:02
URL: http://westmanshanna.blogg.se/
Postat av: Saraicg

Känner igen den känslan, MINNEN man aldrig glömmer! :)

2009-05-30 @ 13:50:56
URL: http://saraicg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0