det jag håller kärast

Det är ett par som frågat om jag inte kan skriva mer om musiken/sången i mitt liv. Klart jag kan! Det är ändå det jag håller närmast hjärtat. Det som är tråkigt med att skriva ner det är att det inte finns ett ord i världen för vilka minnen jag har. Det är sant. Inte ett enda ord. Men jag tänkte ändå försöka lite smått. Ska lägga in ett par bilder från några uppträdanden jag håller kärast.


Birkabåten 2006. Vi var ett par ungdomar där som sjöng, bl.a Ludvig i What's up, om ni vet vem det är? Det var otroligt. Dans på kvällen, sång på kvällen, stor buffe, bo i en lyxbåt och bara leva livet. Träffade på de mest underbara människorna här. Tyvärr har jag bara kontakt med ett fåtal av dem. Men minnet slår mycket!


En hemskt bild, men det fanns ingen bättre. Detta är från 2005, vart kommer jag inte ihåg, men i Stockholm någonstans. Denna tävling ledde till stora händelser. Jag blev bl.a erbjuden att sjunga på en jätte stor gala och även på ett annat event och gå hårmodel, tyvärr hände aldrig detta eftersom att jag skulle till Öland. Den bästa saken av allt var att jag träffade Magnus som är en sorts talangscout och därav fick mitt skivkontrakt. Sedan träffade jag Josefin, som var min bästa vän under 3 år. Jag saknar henne så förbannat mycket. Aldrig haft bättre minnen!


En dag jag sent kommer att glömma. Joker 2006 i Norrköping. Jag var dock riktigt dålig, för dagen innan hade jag inte kunnat säga ett ord, men pallrade mig upp och sjöng en Celine Dion låt ändå. Starkt gjort, men sången kunde vart bättre. Här träffade jag även på underbara människor och Augustifesten var samma dag så det var otroligt mycket folk! Helt enkelt en fantastisk dag.


Idol 2008. Det här är verkligen det bästa som hänt mig, till råga på att jag var så dålig alla tillfällen jag sjöng. Jag har aldrig tjutit, skrattat, sjungit och haft så roligt som jag hade under dessa månader detta pågick. Att jag gick från 10 000 sökande och åkte ut till de 36 med mig, Johan Palm och Yazmina b.la som var ygnst är jag så otroligt stolt. Det som hände under slutaudition, vanliga auditon m.m går inte att förklara. Det är bara jag som vet, bara jag. Det bästa som hänt mig!


Mitt nästa första uppträdande var i Linköping. Var så nervös, men hade så otroligt många människor som hejade på mig! Det var en dag som var helt otrolig, jag fick liksom visa för första gången vad jag kunde. Kommer aldrig glömma den här dagen. Vann här i Linköping och ringde Sally (en sångkompis i en annan stad) och berättade på direkten att vi skulle träffas igen på..


..Skansen! Världens upplevelse med så otroligt mycket folk och en så jäkla stor scen att man fick scenskräck! ;p Jag, Sally hade världens tider här. Jag vet liksom inte vad jag ska säga eftersom att det är så obeskrivligt. Alla kära sångkompisar samlade och levde livet helt enkelt! Känslan är obeskrivlig.


Sen är det ju alla minnen med dessa. Vi alla kommer alltid att forsätta tävla/uppträda som soloartister men när vi vill ha det extra kul så är det på detta sätt vi gör. Sen när vi började tävla tillsammans har allt bara blivit roligare. Vi har fått uppleva alla otroliga stunder och känna detta tillsammans. Som när vi gick vidare i Talang, bara VI som vet hur det kändes. Att uppträda tillsammans är en annan nivå. Något jag alltid kommer att älska och vilja göra. Vi är som bäst tillsammans!


Det var bara några få av alla minnen jag har inom sången. Men dessa är nog de mest speciella. Jag blir nästan tårögd så fort jag tänker på det. Har ni också något sådant? Något som gör er helt varm innombords?

Tänkte lägga in ett litet videoklipp för er nya läsare att lyssna en snabbis på :)

Kommentarer
Postat av: Emelie Talvis - e t a l v i s ♦

Hon stavas Yazmina ;P

2009-01-29 @ 22:59:53
URL: http://etalvis.blogg.se/
Postat av: Anonym

du sjunger falskt!

2009-01-29 @ 23:33:02
Postat av: Hanna Westman

svar anonym: klart att du får tycka som du tycker, synd bara att du inte kan stå för det. jag vet att jag inte sjunger falskt så jag tar ju inte åt mig, och om jag skulle skulle sjunga falskt så skulle jag nog inte få sjunga så "proffisionellt" som jag gör, eller gå långt i idol, har jag inte rätt?

2009-01-30 @ 00:01:40
URL: http://westmanshanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

du sjunger sjukt bra :D

2009-01-30 @ 07:43:08
Postat av: BAACKONTRACK

sv: vsg :)

allt bra?

2009-01-30 @ 07:48:23
URL: http://baackontrack.blogg.se/
Postat av: Emelie Talvis - e t a l v i s ♦

sv: hehe så lite så ;)

2009-01-30 @ 11:29:42
URL: http://etalvis.blogg.se/
Postat av: Anonym

öhm, om du nu har skivkontrakt, varför har du inte skrivit nåt om det eller visat på nåt sätt att du jobbar på det ? :S

2009-01-30 @ 11:43:36
Postat av: iss

du sjunger så himla fint kvinna!

2009-01-30 @ 15:22:35
URL: http://lifebyiss.blogg.se/
Postat av: magnus

tjennare, jag har jobbat med musik i många år. och jag kan bara säga att tyvär sjunger du falsk...

2009-01-30 @ 19:47:16
Postat av: Hanna

klar du får tycka det, säger inget om det. Fastän jag vet att jag kan sjunga, annars skulle jag aldrig tex gå så långt i idol, eller hur? det kan du inte säga något emot, för dem vet nog mer än du. och sen gällande skivkontraktet, dem som inte vet ngt om musik kanske itne vet att det finns kontrakt av olika slag, jag har t´tex ingen tidsgräns för att släppa en skiva. jag får utvecklas i min takt. och om att jag inte skriver något om det är helt fel, jag skriver förfan tusen inlägg om det när jag är nere i kalmar och spelar in, vad tror du jag glr där annars? herreguuuuu...

2009-01-30 @ 21:57:18
Postat av: Anonym

magnus , jobbat med musik i flera

år, lilla flicka vad lekar du?

Tror du bokstavligt talet hanna skulle tro att någon som heter magnus läser just hennes blogg, och just nu, kände för att komentera att hon sjunger dåligt !anonymt!

En person som jobabt med musik slänger inte ut sig utan andledningn att någon sjunger falsk, då kniper man käften



Så sluta lek avundjuka äckel.

2009-01-30 @ 23:11:00
Postat av: Hanna Westman

tack så hemskt mkt för stödet, de värmer :) plus att jag vet att de inte var ngn magnus eftersom den komenterat förrut. men sure, klippet jag la ut är inte det bästa och sjunger inte på top hela tin, men jag vet däremot att jag kan sjunga ;P

2009-01-30 @ 23:20:05
URL: http://westmanshanna.blogg.se/
Postat av: Matilda

du sjunger bra hanna! men alla tycker olika precis som du skrev, de kan du inte ändra på, därimot tkr jag som du att de är fega och inte kan stå för vilka de är, och man uttrycker sig inte på de sättet, om man nu tkr att du är dålig, avundssjuka som sagt!

2009-01-31 @ 00:20:24
Postat av: Anonym

du sjunger skit bra!

2009-01-31 @ 00:32:57
URL: http://johannaeva.blogg.se/
Postat av: Emma

hahaha. magnus kommentaren var nog dagens, någon liten flick har nog liiite dålig fantasi och lite problem med att stå för sig själv.

2009-01-31 @ 08:32:07
URL: http://bems.devote.se
Postat av: Anonym

du sjunger bra på dom höga tonerna, inte dom låga

2009-01-31 @ 10:57:44
Postat av: emma

herregud säger jag bara. JAG ÄLSKAR ATT DU STÅR PÅ DIG HANNA. du är så sjukt grym, ingen ska få trampa åpå dig!!!! brabrabra! du är jätteduktig! JÄTTEDUKTIG verkligen! puss på dig och du är så himla grym:)

2009-01-31 @ 11:35:20
Postat av: louise

du sjunger underbart bra!! :D

2009-01-31 @ 20:39:30
Postat av: Anonym

Kan man se när du sjunger från idol nånstans? :)

2009-02-01 @ 17:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0