Idol

Först och främst, tack så hemskt mycket alla för de fina kommentarerna! :)

Anledningen till att jag inte vill säga så mycket är det att jag har tystnadsplikt. Jag vet ju att det är många som är nyfikna och vill veta, men jag tänker inte avslöja alldeless för mycket. Jag får heller inte säga hur de gått på slutaudtion tyvärr. Och innan jag börjar berätta lite så vill jag bara säga till er som frågar om en länk till min audition att jag vill inte lägga ut en länk eller så för att jag skäms så sjukt mycket för den. Den är så extremt dålig och jag kan inte bli mer onöjd över den. Blir hur glad som helst för att ni säger att den är bra. Men jag tycker som sagt verkligen inte de och jag vet att jag kan så himla mycket bättre. Där har ni anledningen till varför jag inte länkar.

Om ni hängt med i bloggen runt mars-april eller vad de nu var så kommer ni kanske ihåg att jag besökte Sthlm två gånger på en vecka och sedan två veckor efter de en gång till. Jag sa aldrig vad jag gjorde utan att jag bara var där för kul skull typ. Och visst var de för kul skull, men jag höll detaljerna utanför.

Första gången var jag där med min kusin och mamma. Och andra gången med Poltan och Pappa. Första gången fick man träffa en låtsas jury, alltså inte den riktiga. Dem tog ut ungefär 300 personer av 2000 som sökte i Sthlm. Dem tog ut dem allra 20 sämsta för bra tv och sedan de resterande riktigt bra. Så det var alltså väldigt många duktiga personer som ens inte gick vidare för att träffa den riktiga juryn. Men som tur var var jag en av dem som fick träffa dem! :)

Sedan åkte jag, Julia och Pappa upp senare i veckan för att träffa den riktiga juryn. Då var vi bara 300 där men de tog mig från klockan 9 till halv 5 för att få träffa juryn. Som sagt sa jag att jag inte tyckte jag gjorde en bra audition men juryn gillade de och jag gick ju vidare! Man tror att de är väldigt lätt att gå vidare om man ser de på tv, men de är verkligen inte så. Det kanske var 280 pers som var gryyyyyyyymma så när jag hörde alla sjunga upp tänkte jag typ "vad fan gör jag här?". Men på den dagen var det iallafall 7 som gick vidare. Och jag var en av dem. Den dagen, den glädjen, de går inte att beskriva. T.om Julia Poltan som aldrig gråter tjöt som en liten unge! Haha. Det var faktiskt riktigt stort. Plus att jag var den yngsta av alla som var med i slutaudtion. Men nu ska jag inte säga mer, ni får själva kika :)

Så nu vet ni lite ialla fall och mer kan jag inte säga. Behåller lite för mig själv ;) Blev en lång text, men men. Om jag skriver mer om Idol så gör jag det på bloggen och inte på bdb.


En bild från slutaudition :)

Kommentarer
Postat av: miriam

jag tycker det var sjukt jävla modigt av dig att ställa upp & det beundrar jag dig för! jag kollade på klippet och du var visst duktig ju! din röst är jävligt fin :)

2008-09-06 @ 17:48:35
Postat av: http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=104844

http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=104844

2008-09-06 @ 19:15:12
Postat av: wiictoria

ååååh gryyymt :D shieeeet ;] du är redan min idol, du har nog kommit vidare. annars så skulle du inte typ säga att du inte får berätta haha !! :D hoppas du är med på tv då ! (A) ; ] går dt att hitta länken på nätet ? asso shiet, du kmr bli idol 2008 <3

2008-09-06 @ 20:48:58
URL: http://ffancy.blogg.se/
Postat av: Hawa

Så jävla grym du är :D

Men grejen är att ja inte såg dig i sthlm första gången :O, jag sökte oxå, men gick inte vidare :/. Och jag misstänkte ändå att du hade sökt, när du sa att du bara åkte ner för att typ shoppa, man brukar inte göra de två ggr i veckan hehe :D

Så ett stoort jävla GRATTIS till diig, sjukt grymt av diig :) <3

2008-09-06 @ 22:21:19
URL: http://haawwwa.blogg.se/
Postat av: Hanna

haha jaa, jag var lite lurig där allt, ville inte berätta ;) Men det var för att jag inte var där första dagen. Det var så många i sthlm så dem har två dagar audition så jag gick dagen efter. De är inte så många som vet de, men jag har haft kompisar som vartmed åren innan och dem har alltid gjort så, så jag gjorde med de :)

tack så hemskt mkt! :)

2008-09-06 @ 23:26:16
Postat av: carro

finns det på internet eller nått?

jag vill verkligen höra.

du är galet duktig på att sjunga.

2008-09-07 @ 00:05:55
URL: http://onetwothree.devote.se
Postat av: matilda

men har din audition redan visats i tv elr är du med senare?

2008-09-07 @ 12:19:56
Postat av: KARINNNN

gryyyyyyymt hannis! vet ingenting om någonting men du är grymt bra och önskar dig all lycka

2008-09-07 @ 17:50:31
Postat av: Victoria

Du Hanna jag kolla på klippet och du är ju grym!

Det går väl fasen inte att skämmas för det. Diin röst är sååå fin!! :)

2008-09-08 @ 15:15:38
Postat av: caroline

du är riktigt duktig ! :)

2008-09-08 @ 18:01:26
URL: http://flowerbombs.blogg.se/
Postat av: jennifer

grattis till platsen, asså du sjunger något enormt bra! hejja !

2008-09-09 @ 21:45:15
URL: http://metrobloggen.se/juuiicy
Postat av: Anonym

jag kollade på tv4.se sen såg jag dig . oj! vad förvånad jag blev! men du sjunger jätte bra verkligen. grattis att du gick vidare iaf (:

2008-09-11 @ 15:10:01
URL: http://corneliagillberg.blogg.se/
Postat av: madeleine

alla vet redan att du är jätte duktig men jag har inte sett dig på tv4 så jag tycker du ska lägga upp det på youtube :)

2008-09-11 @ 16:34:24
Postat av: Nina

Jättegrattis Hanna. Du är jätteduktig och förtjänade verkligen att gå vidare!

2008-09-11 @ 19:51:36
URL: http://www.nogg.se/Ninki

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0