"rosa bandet" sångtävling.

Godkväll!
Dålig uppdatering de senaste dagarna och de beror på att jag har varit sjuk och inte haft krafter till att orka det och att det inte finns så mycket roligt att skriva när man är sjuk. Idag har jag varit hemma, fick sällskap av min fina Gabbe också ett tag, som vanligt :D Sen har jag pluggat, spelat gitarr och sjungit faktiskt. Jag trycker på min röst som tusan för att jag vill att den ska bli så bra som möjligt så snabbt som möjligt, vet inte riktigt om de funkar, men så är det.

Nu ska jag dricka te, kolla film och plugga (därför ni inte får några bilder, det är det ända jag gör) men i helgen så är jag ju frisk och då får ni allt bilder!

I morgon blir det skolan för mig. Även fast jag inte är helt frisk så måste jag gå. Verkligen panik till att gå, men i värsta fall kanske jag bara går på dem viktiga efter lunch annars har jag nog ingen ork kvar, vi får se! Annars ska jag leka med Natti!




Den 25;te är det en sångtävling som heter Rosa bandet och den är bl.a här i Linköping. Jag och de andra tjejerna har fått en inbjudan och man kan, om man vill, sprida vidare de här till andra som också tycker om att sjunga och vill ge det en chans att vara med och tävla. Det är alltså en öppen tävlning, vem som helst får vara med och sjunga. Jag tycker alla som gillar att sjunga ska vara med, inte främst för att göra något man tycker om, att det är grymt kul utan också för att det är en lite utmaning och sånt behöver man! Om ni har några frågor är det bara att fråga på, jag svarar på allt. Men ge det här en chans, ni kommer inte ångra er!


Kommentarer
Postat av: Haawwwa

Vad kul :) Vad är de för sångtävling (A) ?

Asså ska man sjunga själv, typ vad man vill ?

Var kommer de va ? :)

2008-10-16 @ 20:37:43
URL: http://haawwwa.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv Hawwa; Ja, sånna tävlingar är jätte roliga, du borde absolut vara med! Ja, man får sjunga precis vad man vill, bara man har komp, dv.s bakrundsmusik själv. På trädgårdstorget :)

2008-10-16 @ 20:57:30
Postat av: Emma

Vad är det för priser om det nu är det? Går man vidare o så? Vad har du tänkt sjunga?

2008-10-16 @ 22:40:29
Postat av: wiictoria

jag ska va med där :)

2008-10-17 @ 14:33:00
URL: http://wickipedia.blogg.se/
Postat av: Hanna

sv emma; det blir tre finalister den dagen och en av dem vinner och går sedan vidare till en riksfinal där jag faktiskt inte vet vad man vinner. Jag ska sjunga antingen ensam eller med tjejerna, men om jag ska sjunga ensam vill jag inte berätta riktigt än ;P .. annars om vi ska tsm så 60-tals medlyet.

Sv wictoria; vad roligt!

2008-10-17 @ 16:40:36
Postat av: evelina

Vilken tid börjar tävlingen och när borde man komma dit och lämna bl a bakrundsmusiken? kram

2008-10-17 @ 19:35:31
Postat av: lou

uh låter fan kul.. finns det någon information om det på nätet elr ngt ?

2008-10-17 @ 21:15:07
URL: http://louisyourhomegirl.blogg.se/
Postat av: Hanna

jag vet inte riktigt när det börjar, men gå in på lingman.se och leta lite :)

2008-10-17 @ 22:07:10
Postat av: Haawwwa

Okej, gud låter jätteroligt :) Har alltid velat ställa upp på något liknande, men inte vågat haha :). Men lite träligt för jag är inte hemma den helgen :/, tävlar i skåne.. surt. Men får ju önska dig lycka till ;)

2008-10-19 @ 20:20:35
URL: http://haawwwa.blogg.se/
Postat av: Anonym

det skulle vara jätte kul att vara med men jag vet inte ifall jag sjunger bra. dom flesta tycker väl att jag sjunger väl bra men man vill ju inte göra bort sig. vad tycker du? ska man våga eller inte ? Men jag vet iallafall att jag inte sjunger dåligt! fin blogg :D

2008-10-20 @ 20:53:20
Postat av: Hanna

sv Hawwa; jaha vad synd! men det kommer gler gånger :)



sv anomyn; jag tycker absolut att du ska vara med! Man behöver inte vara med för att vinna, utan det är bara väldigt stor att gå dit och vara med, bara för att utveckla sig själv, både i självförtroende och sång och också för att de är så förbannat roligt! :) livet är fullt av utmaningar som man ska ge sig på så jag tycker itne du borde tveka. Skämma ut dig vet jag att du inte kommer göra :) Va med!

2008-10-20 @ 21:14:23
Postat av: josefine

hej hallå:)

Jag tycker det verkar superkul och är lite sugenpå att anmäla mig. Va längesedan ja sjöng på scen nu, så vore kul(:

Det står inget om när senaste anmälningsdagen är, jag vet fortf. inte om ja ska anmäla mig eller ej, men är de nån spec. dag man senast måste anmäla sig?

Jättefin blogg! Rolig & läsa :)

2008-10-21 @ 20:44:04
URL: http://jossaaann.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0