till er söta anonyma

Jag tänkte bara ta upp det här med anonyma. Egentligen förstår jag inte att jag orkar tar min tid och skriva det här, men jag gör det ändå. För det första förstår jag inte varför man måste skriva anonymt? Jag tar verkligen inte åt mig något från en person som skriver anonymt, jag har fullkomligt ingen respekt över sånt. Om man vill att folk ska ta åt sig (i det här fallet jag) så skriv vem det är. Om ni tycker illa om mig, klär mig fult osv, skriv vem ni är istället så kan jag ialla fall respektera er. Jag tar verkligen inte åt mig annars.

Såhär ligger det till. Lite mindre en hälften av mina kommentarer är från anonyma som klagar. Och jag har väl ca 300 kommentarer, så ungeför 150 av dem är från personer som vill trycka ner mig. På senaste tiden har jag fått kommentarer som "du har så himla feta lår". Varenda gång jag får en sån här kommentar skrattar jag. Jag menar, so what om jag har feta lår? Det är ju inte så att jag inte är medveten om det. Haha, så varför ens bry sig? Jag har inte så dåligt självförtroende att jag skulle känna mig knäckt eller något liknande av en sådan kommentar. Jag vet väl själv om min kroppsbyggnad, men jag skäms verkligen inte. Jag är nöjd med min kropp. Mina lår är väl inte dem minsta, men det är inget jag bryr mig om. Om ni tycker dem är så feta, visst, men jag tycker inte det och därför tar jag inte åt mig. Det är så patetiskt att trycka ner andra. Vad tjänar man själv på det? När vill säga personen man trycker ner inte ens bryr sig? (förövrigt har jag fått två påskägg i år, så nu ska jag svulla mina lår till max! jävla vilket knubbo jag ska bli! :D)

Jag har även fått kommentarer gällande mina kläder. Och visst! Jag kan inte allt om mode, herregud inte! Men jag vet mycket, det gör jag. Sure om ni vet mer, men om jag är så jobbig så är det inget måste att läsa. Jag klär mig i det jag tycker är fint och det jag tycker att jag passar i. Jag tänker definitivt inte ändra för att någon anonym vill det.

Jag har fått så mycket mer än det. Men det var lite av det. Det jag vill få fram är att varför ens bry sig om nu som exempel mina lår och mina kläder? Jag tycker om mig själv som jag är, jag tänker inte ändra på det. Och om ni vill ha respekt och folk ska ta er seriöst, så skriv vem ni är istället. Annars tänker jag, och många fler kalla er patetiska. Vill man trycka ner andra för att må bättre själv eller tycker man "bara" det är kul att kommentera elak? Om jag är så otroligt störande för er, läs inte bloggen, det är inget måste vet ni. Och för sista gången, JAG TAR INTE ÅT MIG. Ni kan få skriva vad ni vill, även fats det är så jävla omoget att det inte är sant, men jag kommer ändå inte ta åt mig. Nu förtiden tittar jag knappt ens inte på de anonyma kommentarerna för jag vet vad det kommer stå. Men tack till er som skriver allt bra, för allt är ju inte dåligt! Jag blir jätte glad och uppskattar det så otroligt mycket.

Så alla där ute som får taskiga kommentarer. Ta inte åt er. Jag vet att det finns många som kanske inte har världens bästa självfortoende, men ta inte illa upp. Det finns inget omognare än att trycka ner någon anonymt.

Men nu orkar jag inte mer. Jag har väl fått mitt sagt. Vad ni en säger, jag tar inte åt mig och jag bryr mig inte. Kul att ni läsar bloggen iaf! (y)

Kommentarer
Postat av: vickan d.

mkt bra skrivet tycker jag. håller helt och hållet med dig :p

2008-03-24 @ 18:47:44
Postat av: anonym

ae, totalt onödigt inte för jag tänker säga vem det är men ändå.. orka! skit i dom, jag har också feta lår, men det finns folk som har så jävla mycket fetare klaga på dom, jag klär mig fult men det finns folk i afrika som inte har kläder vafan ska man klaga på någon som har det! Så tyck bra om dig själv för du har råd till mat & råd till kläder. resten kan skita ner sig. (:

2008-03-24 @ 19:02:43
Postat av: Linnea Rathsack

ååååh, fö det första så har du inte eta lår, och för det andr så fattar jag inte ens varör du skrev en så lång text om ånna jävla anonyma, du har helt rätt i det som du skriver, fy fan säger jag bara, det fegaste man sk göra är fan det, så ta inte åt dig, rätta takter det!, tummarna upp för att d har ett eget tycke och skiter i vad andra säger;D puss

2008-03-24 @ 19:03:41
URL: http://cutee.blogg.se
Postat av: sofie

helt rätt skrivet. fortsätt såhär hanna.
sj beudrar jag din stil & hur du ser ut. (Y)

2008-03-24 @ 19:06:06
Postat av: dea

Det här är vad jag beundrar dig för hannsen, du står alltid på dig o tar aldrig nån skit.
Du är så jävla bra

2008-03-24 @ 19:17:20
URL: http://hellosunshine.blogg.se
Postat av: sofie

dock så undrar ja,vilket nöje dom ser i att trycka ner andra? jag får stora intryck av att det är avundsjuka ,så dom bara är tvugna att klaga på ngt för att dom själva lider av det elr ngt,trams ! (a) tare positivt ja (y):D

2008-03-24 @ 19:18:30
Postat av: emma

det är så omoget att skriva anonymt. jag har också fått massa anonyma kommentarer på min blogg.

jag
tycker bara synd om dom som skriver det, orka slösa bort sin tid med att skriva saker som ändå ingen bryr sig om. gör någon nytta istället för att sitta och skriva nedvärderande saker!

2008-03-24 @ 19:31:46
Postat av: Anonym

ledsen om jag inte ger ut mitt namn men jag har kanske inte lust att göra det om du får så många kommentarer eller har så många som läser.
tycker det var jättebra skrivet av dig och kunde inte skrivit det bättre själv! du har inte feta lår och du har rätt, du borde vara nöjd med dig själv! ingen ide att klaga. det är synd att det dock alltid finns folk som måste göra det... de slutar aldrig försvinna.
fortsätt med din blogg, ha den som den är nu, gillar den grymt mycket! :)

2008-03-24 @ 21:09:02
Postat av: emmao

sjukt bra skrivet, verkligen!
beundrar ditt sjävförtroende nått enormt :o
du är riktigt duktig på att skriva också

2008-03-25 @ 02:02:38
Postat av: Anonym

du har verkligen inte feta lår :/ och du har skitt snygga kläder :d

2008-03-25 @ 12:08:37
Postat av: lovisa

så sjukt rätt skrivet! fínns så jävla mycket folk som är avundsjuka & sånna saker, jag menar, vrf annars skriva ngt elakt :/? DU ÄR NÄSTINTILL PERFEKT GUMMAN!

2008-03-25 @ 13:23:50
Postat av: mona

hur orkar du skriva en sån här lång grej om du inte tar åt dig aja..

2008-03-26 @ 22:13:46
Postat av: Kickii Tillander

Håller med alla andra; bra skrivet! Måste säga att du HAR sjuukt fina kläder! :)

2008-04-03 @ 19:53:57
Postat av: amanda

jag tycker ialf att du är jätte fin och har pent snygg klädsmak ;)

2008-05-03 @ 18:53:36
Postat av: Anni

tittade igenom dina arkiv och fastande för detta, sjukt bra! asså jag önskar jag själv skulle vara som du ibland! jag är en sådan person som tar åt mig allt, verkligen allt... jag var lite osäker med att starta blogg , du vet alla elak kommentarer.. men så tänker jag ibland att , och, och om DOM inte tycker om vad jag har på mig eller hur jag ser ut? det är ju JAG som ser ut som jag gör och klär mig som JAG vill, jag klär ju mig inte för någon annans skull.. kändes bra att läsa detta inlägget för man känner ändå att man vill bättra sitt självförtroende nu :)

du verkar vara en sån omtänksam och snäll tjej som liksom inte dömer en om man säger så, du är sjukt vacker och fin och allt! dom är bara avundsjuka på dig!

gillar din blogg och ville bara säga detta:) hoppas du läser..

2009-04-13 @ 10:16:14
URL: http://ara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0