dagens träning


Haha, känner ni igen mig? Detta är för 7 månader sedan! Visst har det hänt mycket?! Byxorna hänger idag, så dom har fått slängas.

Hur går det för er? Berätta och skriv massa, jag tycker det är skitkul att vi kör ihop! Jag har ju fått mycket hjälp från PT:n och andra så nu förstår jag och kan allt jag gör. Så om ni hänger på lär ni också se resultat! Det utgår ju dock från min kropp, men jag tror att det inte spelar så stor roll. Och just det, ta för och efter bilder! Jag har tagit för-bilder, avklädda (haha) på hur jag ser ut i nuläget och om en månad så tar vi en ny bild så får vi se om det blivit någon skillnad! Okej?!

Idag: 1 mil cykling
ben och mage (kommer dela upp muskelgrupperna, mage kommer jag köra varje dag dock. Så idag blev det mage och ben. Om ni undrar vad något av nedanstående är, sök på google så hittar ni bilder os.v.)

ben:
utfall (med viktstång) 8x3
knäböj (med viktstång) 8x3
benpress 12x3
fram & baksida lår 12x3
vadpress 12x3

mage: chrunch 12x3
benlyft 12x3
plankan med pilatesboll
sida med hantlar 12x3 (sjukt bra övning om man vill ha bort "sidofettet")

Jag älskar att köra magövningar, tycker att det är så himla roligt. Det finns massvis av olika roliga övningar, om man söker runt på internet kommer ni att hitta massa. Det måste ju vara varierande för att det ska vara roligt! Magen klarar också av att pressas varje pass!

frukost: en grov fralla med skinka (jag har ätit mackor sedan jag började gå ner i vikt för jag kan inte vara utan det, och de fungerar utmärkt! Men jag håller dock koll på hur mycket kalorier en macka innehåller) jätte kass frukost för övrigt. Skulle haft 2 ägg också, men jag hann inte innan jobbet.
lunch: fisksoppa och en tomat
mellanmål efter träning: yougurt och en halv banan (kolhydrater efter träning för att det ska ge bättre resultat)
middag: falukorv med ost och grekisk sallad

Kommentarer
Postat av: Moa

Åh vad det är kul att läsa om träning! Jag är 16 år , så jag är ganska ung. Men jag bara ääälskar att träna. Det har blivit en jättestor del av min vardag jämfört med tidigare. Jag skulle väl säga att jag inte är missnöjd men inte heller nöjd med min kropp. Det går lite från och till det där. Men det jag vill satsa på är att försöka få bort lite underhudsfett framför allt på magen och låren, samt att bygga lite muskler i armarna och magen då. Jag skulle absolut inte säga att jag strävar mot att gå ner i vikt, för det behöver jag inte göra. Utan tränar bara för att bli mer nöjd med min kropp! Jag försöker att äta nyttigt till frukost och träna så mycket jag kan. Promenader är ju jättebra! Försöker i alla fall att gå 2-3 gånger i veckan. Annars så tränar jag på gym. Så idag har jag varit på indoor walking i 45 minuter, sjukt jobbigt och svettigt pass! Känns alltid så himla skönt efter man har kört ett riktigt jobbigt pass. Ska också ta en bild nu före och sen efter en månad och se om det är någon skillnad. Hoppas kan man ju alltid. Men jag vill inte bli för besviken bara.. :(

2012-04-17 @ 20:53:25
URL: http://mthorneus.blogg.se/
Postat av: blabhal

fast du har ju ändå varit platt alltid, även om du gått ner. jag menar, man ser ju inte putmage där.. men visst ser man skillnad i ansiktet!

2012-04-17 @ 21:20:58
Postat av: Anja

så duktig du har vært! jeg lurer på denne shape up appen, har lastet den ned nå. spiste du alle kaloriene om dagen? jeg synes det er så vanskelig å få til det når jeg trener samtidig, vil jo ikke spise mer når jeg er mett liksom. haha

2012-04-17 @ 21:44:55
URL: http://whilenothing.blogspot.com
Postat av: Hanna Westman

sv anonyn: ja jag vet, jag har alltid haft den turen att vara platt om magen. Jag har aldrig sagt att jag varit "tjock" eller liknande innan, men jag tycker fortfarande att det syns ganska så mycket på bilderna :)

2012-04-17 @ 22:47:59
URL: http://westmanshanna.blogg.se/
Postat av: madde

Vad kul att läsa om andras viktnedgångar och träning :)

jag har själv gått ner 25 kilo under förra året fram tills nu i januari.

Med viktväktarna och raska promenader och jogging turer.

Känslan är underbart så jag förstår dig och gratulerar väldigt mycket :)

2012-04-18 @ 07:52:30
URL: http://kentmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0