vågor i håret

Nu har så många frågat, så många gånger om hur jag gör mitt hår. Så jag tänkte äntligen förklara lite. För det är inte alls så svårt som det kanske ser ut! Jag lockar ju inte riktigt håret, utan jag gör det lite våg/lockigt, lite mer naturliga lockar.

Först tar jag en hårslinga på några centimeter, inte för många och inte för lite. Kanske 2-4. Alla slingor behöver inte vara i samma storlek, utan det blir bättre och naturligare med olika mängder. Sedan tar jag min plattång. Hur bra resultatet blir kan också bero på plattången, men absolut framförallt tekniken. Man får träna sig fram! Gick heller inte så bra för mig de första gångerna. Sedan gör man vågrörelser med plattången uppifrån och ner. Vågrörelser fast lodrätt d.v.s. Sedan spray och sen är det klart!

Om ni har mer frågor, så fråga på :) Kul att så många undrar och tycker det är fint!

  

Kommentarer
Postat av: sara.j

vad har du för plattång?

2008-12-22 @ 21:40:59
Postat av: Anonym

åh, tack så mycket för tipset :)

2008-12-22 @ 22:05:47
Postat av: Maja

Tack! ska prövas ;)

2008-12-22 @ 22:10:50
Postat av: Hanna

svar alla; vad bra då! Om de är något fråga bara :) jag har en frisörplattång, alltså vi har fixat den privat, riktigt bra och dyr d.v.s. Men funkar med alla, mer eller mindre! Men om de inte funkar för er beror det bara på tekniken, det vill jag lova :)

2008-12-22 @ 22:34:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0