drömmar är inte verklighet

Jag drömde världens läskigaste dröm i natt. Den var så underbar men ändå så förskräckligt läskig! För att inte glömma hur drömmen var så skrev jag ner den så fort jag vakna, så nu ska jag försöka sammanfatta lite.

Jag vet inte hur den började utan det jag kommer ihåg var att mamma berättade för mig att hon ville dö (?) och att hon och hennes vän Ingela skulle sätta sig i en bil med massor andra som också ville dö (där bland MJ och Jamie Lynn Spears som jag förövrigt var jätte bra vän med) och sedan spränga bilarna. När mamma berättade de för mig så blev jag helt förstörd (självklart) och bad henne att inte sätta sig i den där bilen. Men hon gav mig ett bestämt nej. Dem här bilarna stod på kvinnebyskolan (min förredetta skola).
Sen kom den där kvällen när bilarna skulle sprängas. Dem sprängdes och komunen satte upp lappar dagen efter över vilka som dött. Till min lycka stod  inte mammas namn med, utan hon hade hoppat ut ur sista sekund. Men MJ's och Spears namn stod med. Och jag grät floder över det hela den dagen. Det var nämligen så att på kvällen skulle jag få vara med och sjunga på världens största gala och dela ut ett pris till MJ, men nu när han var död var det omöjligt. Och Jamie, som var en av mina bästa vänner skulle ha vart med och stöttat mig.
 
Sen kom kvällen. Jag stod där och skulle precis sjunga min låt. Och då kommer MJ och Jamie in och börjar sjunga med mig. Publikens jubel skar nästan i öronen och det kändes som att taket skulle gå sönder av alla applåder. Dem levde! Jag fick ge priset till MJ och lyckligare hade jag inte vart. Sedan berättade dem att det var första april och allt hade vart ett skämt...

Förbannad men allmänt lycklig när jag vakna! Konstig dröm va?

image257  + image258 + image259 
= Best friends? Oh yeah, I wish!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0