as we speak of gold




/ tshirt_jullans (gina tricot) / byxor_gina tricot / skärp_lindex / skor_nelly.com / halsband_lindex /

Åh, har bloggabstinens! Har jobbat till 8 flera dagar i rad nu, så jag har inte haft tid med ett liv. Är så sugen på att blogga. Kommer vara ännu mer sugen om 5 dagar. Vet ni varför? För i natt åker jag till London!! GAAAAHHHHH! Jag, mamma, Matilda och Lisa (matildas mamma) ska ha världens mysigaste weekend i London och shoppa gärnet. Lovar att ta massor med bilder! Sedan är jag också galet glad över att jag äntligen kommer i dessa jeans ovan. Har inte gjort det på nästan ett år. Mätte lite mått idag på mig själv och det är så galet att jag knappt tror det själv. Jag har gått ner 6 cm runt varje (!!!) lår! Helt sjukt. Mitt mål var att gå ner 7,5 kg till London (och då tänkte jag hårdträna och allt det där) och jag har klarat det. 7 kg för att vara exakt. Utan att ens knappt anstränga mig. Bästa jag gjort och nu ska jag fan i mig fortsätta att leva såhär, det är så värt det!

upd:
Så, nu äntligen tänkte jag svara på era mail, frågor och kommentarer om min viktminskning. När jag började jobba gick jag upp 3 kg på 4 veckor (jobbar på café) och insåg att jag inte kunde fortsätta så. För det första hade jag aldrig någonsin innan vägt så mycket som då och för det andra blev jag obekväm i min kropp, vilket jag heller inte känt av innan. Jag behövde verkligen gå ner i vikt. Men jag har testat på alla möjliga dieter, såsom GI och lchf och det har alltid slutat med att jag gått upp flera kg igen när jag inte orkat fortsätta med dieten. Så jag var tvungen att hitta en livsstil istället för enbart en diet. Så jag hittade en app på min iphone (på internet heter den shapeupclub.com) där man skrev in sin vikt, sitt kön, ålder, mål os.v. Sedan räknade denna app ut hur många kalorier man skulle äta/dag. Så jag ha gått ner 8 kg med hjälp av denna lilla app. Mitt mål var inte att rasa i vikt snabbt utan mer att hitta en balanserad livsstil. De 6 första veckorna åt jag väldigt nyttigt (har hållt på i ca 3 månader nu) men släppte sedan efter när jag gått ner de "överflödiga" kilona. Jag äter helt enkelt vad jag vill, men mycket mindre. Ju nyttigare mat jag äter, desto mer kan jag äta under en dag. Jag bestämde mig från första början att inte börja väga maten eftersom att allt lätt kan gå överstyr så jag uppskattar hur mycket allt väger på ett ungefär och det har fungerat utmärkt för mig. Jag började powerwalka efter en månad, så nu går jag ca 2-6 gånger i veckan till eller/och från jobbet. Det är mellan 3-5 km varje gång beroende på om jag bor hos mamma eller pappa den veckan. Så inte speciellt långt men svårare än så har det inte varit. Jag har käkat bröd nästan varje dag sedan jag började gå ner i vikt och det har fungerat alldeless utmärkt. Jag är en riktigt sucker för bröd och det är delvis därför jag inte klarat av de tidigare dieterna i en längre period. Potatis, pasta och ris försöker jag undvika och det fungerar bra. Jag gillar sallad, blomkål, brocolli och allt sånt och till skillnad från 3 månader sedan väljer jag nästan det nyttigare alternativet före, bara för att jag har lärt mig att tycka om gröna saker på ett helt annat sett.

Nu trivs jag med mig själv och har under de senaste 3 veckorna legat kvar på samma vikt, vilket för nuvarande är och har varit mitt mål. Räknar kalorier och powerwalkar som vanligt under veckodagarna och äter en del onyttigt och dricker alkohol på helgerna. Jag har hittat en bra balans. Många har frågat vad jag väger/vägt och jag är 1.69-70 och väger idag 59 kg och jag har inte vägt det på över 3-4 år. Just vikten är inte det viktigaste för mig, utan jag bryr mig mycket mer om hur jag ser ut, hur tight jag är och vad jag har för former. Men det är alltid lätt att ha en viss siffra på vågen att utgå ifrån, mest för att ha ett mål.

Innan jag började med detta satte jag ett mål, vilket för mig är viktigt att göra annars slutför jag det inte. 5 kg på 2 månader, vilket inte är så farligt snabbt. Och mitt sista mål har varit att väga under 60 kg. Nu har jag gått ner 6 cm runt vardera lår, 3 cm runt vardera arm och 6 cm runt rumpan och nu är jag nöjd med mig själv igen. Jag är fortfarande kurvig men jag skulle aldrig för något i världen vilja bli som en sticka.

Kom bara ihåg att former är snyggt! Man måste ha lite att ta i! Jag har gått från c kupa till en hyffsat liten b kupa och det suger. Men rumpan har jag kvar. Bli inte pinnsmala söta ni, ät nyttigt och gott, träna, hitta en livsstil som passar er och må bra!

Har ni fler frågor så hit me!


Kommentarer
Postat av: Bea

Hur har du lyckats?

Sportar du något eller har du ändrat kost osv?

Kul att du nått ditt mål! :)

2011-11-03 @ 14:39:17
Postat av: Linn

Kan du inte berätta hur du gjort för att gå ner i vikt? :)

2011-11-03 @ 15:08:41
Postat av: Jennie

ja, hur har du lyckats?

2011-11-03 @ 15:28:53
URL: http://makeitmatter.papper.fi
Postat av: Ida

Dina ben är snygga as hell! Just saying :)

2011-11-03 @ 15:38:17
Postat av: Anonym

jag tänkte precis skriva att du ser så pigg och hälsosam ut! Hur gjorde du?

2011-11-03 @ 15:53:21
Postat av: Madeleine

Grattis!! Du strålar! :) Hur har du gått till väga? Dela gärna med dig av dina tips! :)

Kram Madde

2011-11-03 @ 16:25:18
Postat av: ida

fina du , snyggo. tröjan har jag med :)

2011-11-03 @ 17:12:44
URL: http://idacharlottepettersen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Finfin topp!

2011-11-03 @ 17:45:18
URL: http://nathaliegustafsson.blogg.se/
Postat av: Blopparna - Alexandra

Grym du är! Snygg också för den delen :)

2011-11-07 @ 19:26:20
URL: http://blopparna.blogg.se/
Postat av: EMELIECATRINE

Gud vad imponerande. Vilken disciplin! Önskar jag vore som dig.. är 1.68 men jag väger BETYDLIGT mer än dig.. En dröm för mig vore ju att väga som dig, men det skulle aldrig gå. Då måste jag gå ner HUR MYCKET SOM HELST :( Men 10 kg..är det något mål tror du?



Ska nog ladda ner den där appen och se om den kan hjälpa mig.. Men hur mycket kalorier finns i allt då? =/

2011-11-27 @ 00:01:07
URL: http://emeliecatrine.se/
Postat av: deniz

vad ärligt och bra du skriver. inspirerande! och bra jobbat!

2011-11-27 @ 10:30:49
URL: http://denizbe.blogg.se/
Postat av: Modemix

Bra inlägg! Har ingen fråga faktiskt. Bra jobbat, du är sjukt fin uppirfån & ner :D

2011-11-28 @ 23:01:54
URL: http://modemix.blogg.se/
Postat av: Lisa

Helt sjukt, det skulle kunna varit jag som skrivit detta. Nämligen försökt med gi, det gick faktiskt bra men det funkar inte i längden. Sen ladda jag också ner shapemeup appen, och jag lyckades gå ner 5 kg! Stört. Och otroligt skönt att lyckas, grattis!

2011-12-04 @ 22:57:42
URL: http://lisaekarlsson.devote.se
Postat av: Anonym

hur gjorde när du räkna kalorier? sjukt svårt o veta vad exakt en skiva bröd innehåller ju? :)

2011-12-05 @ 14:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0