mumsig proteinglass

 Till ikväll gjorde jag en svingod proteinglass, och det var absolut inte sista gången! Nu när jag kör periodisk fasta har jag varit mätt konstant under mitt 8timmars ätarfönster, men för att komma upp i tillräckligt med kalorier så behövde jag få i mig lite mer då gjorde jag detta. Blev riktigt riktigt gott och nyttigt!

2 äggvitor
200g lätt kvarg
1 skopa vaniljproteinpulver
3 msk sukkrin
1 tsk osötat vaniljpulver 
1,5-2 dl frusna bär (jag använde hallon igår)

Vispa äggvitorna hårt. Så man nästan kan vända uppåner på skålen. Vispa/mixa sedan övriga ingridienser till en jämn, fast smet. Tillsätt proteinpulvret sist och vispa ihop allting. Häll ut smeten i en skål/burk, spara några av bären och lägg dom hela i smeten och ställ sedan in i frysen. Låt stå i ca 1-3h och rör om med jämna mellanrum! Jag la även i lite kokos. Nötter och liknande fungerar säkert svinbra det också! Ni ska få egna bra bilder från glassen nästa gång, men det blev precis den konsistensen som glassarna på bilderna ovan. Svingott!


Kommentarer
Anonym

OM man inte har proteinpulver, vad kan man kanske använda istället?

Svar: jag vet faktiskt inte.. du kan nog köra utan :) lägg till kako eller kokos, eller något sådant!
Hanna Westman

2013-05-19 @ 15:42:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0