mål 2 & 3 idag


Mål 2 (ingen bild på 1:an): Kräft & räksallad med 2 kokta ägg, en avokado, getost, citron, timjan, olika sallader, grönsaker, rödlök, groddar och örtsalt. Toppat med lite olivolja!


Mål 3: Ugnsbakade grönsaker med kyckling och svampsås. Brocolli, morötter, rödbetor, champinjoner, rödlök, palsternacka, soltorkade tomater, zuccini, paprika och oliver. Kryddade kycklingen med sesamfrön, paprikakrydda, vitlökskrydda, örtsalt, salt och peppar.

Recept på den supergoda svampsåsen:
ca 100g svamp
1/2 finhackad gul lök
Timjan
1/2 dl Milda matlagningsgrädde 4%
Soya
Vitlöksklyfta
Salt & peppar

Stek svampen, löken och den pressade vitlöken tills de har fått färg och vätskan har fått rinna av sig. Tillsätt soya och sedan grädden. Smaka av och tillsätt mer soya om det behövs. Krydda och häll i timjan. Servera och njut!
 
Något jag verkligen uppskattar är bra mat. Nyttig, god och näringsrik mat. Många förknippar fortfarande "nyttig mat" med typ broccoli och kyckling. Torrt och enkelt. Skulle jag äta kyckling och broccolli varje dag skulle jag inte vara nyttig lång tid alls, haha. Detta är 2 måltider som både är nyttiga och riktigt riktigt goda. man kan göra så mycket gott och nyttigt! Exprimentera bara! Många har delade meningar om sås, men en måltid utan sås blir bara.. torrt. Man kan göra så många versioner av nyttig sås! Den jag gjorde idag är väl inte den nyttigaste jag gjort, men helt klart godkänd. Jag ska tipsa om lite goda såser, maträtten blir ju helt klart bättre då! :)
 
Annars så var första målet idag 2dl gröt och proteinpulver. Sedan dessa två mål och lite kvarg till efterätt efter mål 3. Gillar verkligen periodisk fasta upplägget, är mätt konstant och jag får nästan kämpa för att få i mig tillräckligt med kalorier. Mitt upplägg ser ut såhär: mål 1: 30% mål 2: 40% (målet efter träningen, ska vara det absolut största, gärna 40-50% av dagens intag) mål 3: 20% och mål 4: 10 %. STOR frukost vilket jag älskar, sjukt mycket mat efter träning (ännu bättre) och så lagom middag och något gott till på kvällen. Än så länge, sjukt bra! Inte nog med det så dricker jag så jävla mycket vatten, det gör jag aldrig annars. Men jag måste få i mig något innan det är dags för första målet och då är vatten och kaffe mina räddare. Fantastiskt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0