dagens bästa måltid


Jag ÄLSKAR frukost. Det är verkligen dagens godaste måltid! När jag är ledig eller har sovmorgon så lyxar jag alltid till det med en massa frukt, så idag blev det proteinpannkakor, frukt, avokadoknäcke och en smoothie. Jag älskar ju havregrynsgröt, men försöker variera mig så mycket som möjligt och nu börjar jag få en dille på proteinpannkakor. Testar alltid nya recept och dessa blev helt sjukt goda. Ni måste testa!

2 äggvitor
1/3 dl havregryn
1/5 skopa (ca 15g) proteinpulver
2 msk kvarg lätt
1 msk osötat äpplemos
1/2 tsk bakpulver
1 msk stevia strö

Gick lite på känn, men dessa mått är ungefär. Använde mig av vaniljprotein, mixade allt i en mixer och stekte i kokosolja på medelhög värme. Sen var det bara mums!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0