dagsform 1 januari & mål för 2013

bilder tagna 1 januari 2013
 
Ja ni mina vänner, snacka om att 2012 har varit mitt träningsår! Jag kan verkligen säga att jag är så förbannat stolt över mig själv och vad jag ådstakommit. Jag trodde aldrig att jag skulle se ut såhär eller leva såhär för drygt ett år sedan. När jag stod framför spegeln här på nyårsafton och posade i mina skrikande underkläder kunde jag inte vara något annat än nöjd. Jag känner mig tillfreds och så stolt över min kropp.Självklart har jag valt de bra vinklarna och att ta kort på mig själv på morgonen mm men ändå. Jag har slitit arslet av mig och byggt nya mål på vägen för att komma dit jag är idag. Min kropp förtjänar verkligen att bli behnadlad på det här viset och jag kommer aldrig att sluta leva såhär. Bra mat och träning har inte bara gett mig en fin kropp, utan jag har även mått så mycket bättre mentalt. Piggare, sover bättre, har mer energi och känner mig starkare på alla plan. Det är guld värt och ett val jag gjort som jag aldrig kommer att ångra. Jag hade inte löpt på flera flera år och har alltid HATAT det och nu står jag här idag och fullkomligt älskar att springa. Jag trodde aldrig det skulle hända. Alltså ALDRIG. ALLA kan, det enda som gäller är att vara bestämd och motiverad. Svårare än så är det inte. Vill man, så kan man. Så är det bara.
 
Jag är så sjukt taggad på det här året, känner att det kommer att slå 2012 med hästlängder då jag vet vad jag sysslar med nu och jag känner min kropp på ett helt annat sätt än innan. Så här har ni 10 st av mina mål!
  • 1. Springa ett lopp. Kort, långt - vad som. Vill testa på! (någon som är sugen på att köra med mig?!)
  • 2. Få magrutor.
  • 3. Kunna springa i sporttop utomhus i sommar och känna mig sjukt bekväm i det.
  • 4. Bygga synliga muskler (lagom är bäst)
  • 5. Springa milen på 45 min.
  • 6. Tappa LITE i fett. (lår och ben) Blir alltid rädd när jag skriver om vikt, det är ett så känsligt ämne och jag undviker ofta att berätta hur mycket jag väger eftersom att det inte är relevant för andra. Man kan inte jämföra sig med någon annan! Varför jag nu vill tappa liite i fett, beror på att jag har endel kvar att jobba på att för att få fram synliga konturer och då måste det lilla överflödiga bort. En gång för alla, ni vet att jag står för ett SUNT ideal. Inget annat!
  • 7. Bli så fit som möjligt tills den 26:e juni (då åker vi till kreta med familjen, haha)
  • 8. Testa nya träningsformer. Bl.a boxning som jag är sjukt sugen på!
  • 9. Kunna göra riktiga chins.
  • 10. Ha kul, må bra och behandla min kropp som den förtjänar att bli behandlad!
Har ni några mål för 2013? Jag vill veta! Vi ska peppa varandra och hjälpas åt för att få den kropp vi vill ha, eller hur?!


Kommentarer
Anonym

Var på kroppen ska du tappa överflödigt fett?! Du har ju knappt nåt :O du är väääldigt smal!!!
Snygg såklart- men riktigt smal.

2013-01-08 @ 22:56:55
Hanna

Sv: jag har ganska rejäla lår och vill tajta till dom :) mitt fett lägger sig på låren, andras på magen. Så jag vill liksom inte bli "smalare" så utan mest tighta till mig :)

2013-01-08 @ 23:04:02
Anonym

DAAAAMN vad snygg du är! Sjukt bra jobbat tjejen! Keep up the good work och kom gärna med tips när du har klarat av att köra chins. Har nämligen samma mål ;)

2013-01-08 @ 23:14:17
Emma

Varför tar du inga helkort på benen? Jättebra jobbat!:)

2013-01-09 @ 00:17:43
Linnéa

Gryyyymt jobbat!! Än en gång, du är självaste inspirationen Hanna! Riktigt snygg kropp :) kör hårt och glöm inte fortsätta blogga haha! Kram

2013-01-09 @ 07:34:54
sara

WOW! Bra jobbat tjejen, vilken inspiration för oss som kommit halvvägs och tvivlar om det faktiskt kommer gå! :)

2013-01-09 @ 08:25:54
URL: http://barasaraolsson.blogg.se/
lisawho

Du är en sådan sjukt stor inspirationskälla och du har verkligen lyckats!!! Så grymt jobbat!!!!!

2013-01-09 @ 10:22:08
URL: http://lisawho.devote.se/
jenny

Jäklars vilken snygg kropp du har kvenna! Mina mål 2013 är att börja leva liiite hälsosammare, få den mage jag strävar efter samt få en bättre hållning. Jag är skinny av naturen och har en sjuhelsikes ämnesomsättning så kan äta in princip hur mycket jag vill av vad jag vill, vilket är ganska farligt om man tänker på hälsan. Får lite putmage och sämre hy men i övrigt märks det inget på utsidan. Känner ju dock att jag mår tusen gånger bättre på insidan om jag lever mer hälsosamt. Vill få en mer fit mage, inte någon liten putis. Min kondis behöver bättras på för att inte tala om min hållning, kommer ju gå dubbelvikt vid 60 om jag fortsätter så här haha.

2013-01-09 @ 10:51:12
URL: http://jjennnyys.blogg.se
Gabrielle

Hanna!! Jag vet inte om du minns mig, jag skrev tidigare i panik och visste inte hur jag skulle kunna börja träna osvosv. Men jag har börjat! Har köpt ett gymkort och redan bokat in pass den här veckan och är så himla peppad!! Nu skulle jag vilja ha lite tips på styrketränings"scheman"? Har väldigt dålig koll på styrketräning nämligen. Vet det här att man ska ta olika muskelgrupper olika dagar, låta dom vila osv.

Men jag undrar, har du några tips på hur jag ska lägga upp det? Vilka muskelgrupper tillsammans ex, och hur mycket kondition? Tänker minst 3ggr/veckan och mitt mål är att gå ner i lite i vikt men främst tighta till! Förstår att det är svårt att svara på men tack på förhand!! :-)

2013-01-09 @ 11:49:17
URL: http://gabrielledegerman.blogg.se
sara

Jösses vilken snygg kropp du fått, grymt jobbat! :)

2013-01-09 @ 11:49:46
URL: http://sarakarlson.blogg.se
Lisa

DAMN!!!!!! <3

2013-01-09 @ 11:55:40
URL: http://lefucked.blogg.se
mikaela berlin

sjukt bra jobbat! Vad peppad jag blir på att ta tag i min egna träning på allvar och framförallt min KOST! haha :) Har du något inlägg om hur du började träna förra året för att bli så tränad som du är idag?? :)

2013-01-09 @ 12:39:03
URL: http://mikaelaberlin.blogg.se/
johanna

Behövde kolla en extra gång om det verkligen var du, jääääklar vilken kropp! Skulle ju kunna vara någon som tävlar i fitness, helt seriöst! SÅ snygg och SÅ bra inspiration. Fortsätter du blogga om din träning och kost lovar jag att du kommer peppa och hjälpa många av oss andra! :) Så tusen tack!

2013-01-09 @ 17:14:23
malin

Hej Hanna ! Jäklar vilken inspo du är. Hela du. Inte bara din kropp som är helt fantastisk utan även ditt tänk, ditt sätt, energi, tips och ja , allt på bloggen. Fortsätt som du gör - gärna lite mer tips på dina favoritövningar och mat ?

2013-01-09 @ 20:06:24
URL: http://somienbubbla.blogg.se
Hanna

Hej! Imponerande det du har gjort! Det är så lätt att snacka och önskar, men mycket svårare att ta tag i saker och sen hålla i det ändå ut. Jag har alltid haft en lätt övervikt, som jag fr ett antal år sedan gick ner med hjälp av viktväktarna (vill slå ett extra slag för viktväktarna för de som vill gå ner i vikt på ett hälsosamt och sunt sätt!). men har gått upp igen och har pendlat rätt mycket i vikt de senaste två åren pga av en del längre utomlandsvistelser, både resor och att jag har bott utomlands. och då har jag haft svårt att få in bra och nyttiga rutiner. Men nu är jag hemma i Sverige igen och tänker vara kvar här ett tag! Så mina mål (hälsomässigt) med 2013 är:
- Men hjälp av hälsosam kost, träning och viktväktarna komma ner till min "normala" sunda vikt
- Må bra över mig själv och min kropp. Och framförallt acceptera att detta är min kropp och göra det bästa med vad jag har.
- Göra bra val, och hitta balansen mellan att tacka nej till onödiga matintag men också att kunna unna sig ibland och njuta.
- Träna minst 3 gånger i veckan.
- Springa göteborgsvarvet (halvmaraton) i maj
- Att till sommaren kunna gå i snygga jeansshorts utan att känna mig obekväm

Vad bra att du gjorde ett sånt här inlägg! Det fick mig själv att tänka, och sätta upp lite mer konkreta mål :).

2013-01-09 @ 22:28:01
ELLINORAK

DAMN GIRLLLLLL!!!!!

2013-01-15 @ 16:38:27
URL: http://ELLINORAK.com
angelica

baaaam chicka wah wah! vilken jävla kropp du har fått till, GRYMT jobbat!

2013-01-20 @ 21:44:01
Emma Roodla - Fotograf

satan vad snygg du är kvinna :D!

2013-02-19 @ 23:57:44
URL: http://babiidarling.blogg.se
Emma

Snygg kropp som fan!!! Jag själv gick ner massor i vikt förra året men det var i princip endast i och med att jag räknade kalorier helt maniskt och i princip svälte mig själv. Nu har jag gått upp alla kilon igen tyvärr. Men jag ska ge mig på träningen ordentligt och äta rätt men aldrig börja räkna kalorier igen, känns som det tyvärr blir min död i så fall när jag blir helt hetsig. Mycket svårare att träna till sig en snygg/smal/fit kropp än att bara svälta sig till den, så det är en himla utmaning för mig nu. Men blir så otroligt peppad av dig!!

2013-03-31 @ 19:06:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0