träning v.14

(hehehehe okej, pinig sista bild (lite skit samma), faktiskt småstolt över mina mini muskler som börjar visa sig på armarna)
 
Den här veckan har varit en väldigt dålig träningsvecka för min del. Jag tycker alltid det är roligt att gå till gymmet, men jag har mer eller mindre känt denna vecka att det är ett måste. Det tillhör ju min vardag, det är en rutin och en självklarhet men jag bestämde mig i början av veckan att jag ska skippa gymmet om jag nu inte har någon lust till att gå dit. Har jag inget sug ska jag inte gå dit för att jag känner på något sätt att jag måste. Så sagt och gjort! Har fått min lilla motion utomhus istället och det har bara gjort mig gott. Tog min första löprunda ute, lyssnat på poddar när jag traskat runt ån, slappnat av, njutit av solen och den fina utsitkten i solbrillor. Är supersugen på stykrepass på gymmet nu och kondisen kommer troligtvis varvet runt ån att få stå för den kommande tiden (när nu mina benhinnor låter mig löpa). Nästa vecka ska jag och syster spela sqash, jag och Matilda ska inhandla oss varsina inlines, vi har planerat basket och fotboll utomhus, lite vollyboll snart i trädgårsföreningen och så löp/pws runt ån. Våren för med sig så himla många och bra möjligheter till roliga och svettiga utomhusaktiviteter. Är så sjukt taggad på det!
Hur har er träningsvecka varit? Har ni fler tips på bra utomhusmotion?
 
 


Kommentarer
Klara

Hej! :)
För det första måste jag säga att du är en stor inspiration och att se dina framsteg motiverar mig väldigt mycket!! :)

Nu till min fråga.. Jag vet att det inte går att "punktförbränna" fett men jag vill gärna ha mindre lår. Finns det några speciella övningar jag kan göra? :) eller någon speciell form av konditionstränibg? :)

Svar: Hej! Tack så jätte mycket, gu vad glad jag blir!!
Jag har samma problem, mina lår är också vad som är "störst" på mig och det jag vill tighta till mest. Mycket konditionsträning har hjälpt, annars så är det inte så mycket man kan göra tror jag, alla är ju byggda olika. Jag kommer köra mycket kondition varierat med styrketräning iallafall :)
Hanna Westman

2013-04-08 @ 16:05:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0