storhandling

Nu tänkte jag visat vad jag har storhandlat idag! Det här är grunden i min kost och det jag alltid vill ha hemma i kylen! Med allt detta får jag en bra kosthållning, mycket näring och måltider så det räcker och blir över ett tag framöver. Delar alltid upp min lilla matshopping i 3 olika "kategorier" för att få med allt. Proteiner, frukt och grönt och övrigt!


PROTEIN:
Lax (kallrökt och frysta filéer), torskfilé, kräftstjärtar, tonfisk, kalkon, kvarg, nötkött och så en hel kyckling. Har börjat köpa färdiglagade så jag slipper laga själv. Tycker det är så fruktansvärt tråkigt att laga kyckling och så tar det ganska så lång tid. Skalar den och delar upp den i 4 och fryser in! Nötköttet steker jag och gör ca 2/6 nötbiffar, 2/6 tacoköttfärs, 2/6 köttfärsås ungefär och fryser sedan in. Man vill ju ha lite valmöjligheter! :) Det här + ägg finns alltid hemma i proteinväg. Just nu känner jag stort sug efter firre. Med massa citron. Mums!


FUKT OCH GRÖNT:
Alltså. Grönsaker och frukt i all ära! Med dessa godingar kan man göra så HIMLA mycket fantastiska grejer. Olika sallader, blomkål, tomat, zuccini, saltgurka, rödlök, gullök, paprika, sparris, avokado, champinjoner, mango, apelsin, äpple, banan, vindruvor, plommon, hallon och exotisk mix. Använder grönsaker och frukt till allt, det går att kombinera på så många sätt och detta gör verkligen halva min kost!



ÖVRIGT:
Lite annat gott som fick följa med hem! Finn crisp, lite barer, mandlar, solrosstjärnor, naturella cashewnötter, fiberhavregryn, lite soppor, mini creme fraishe, vita bönor i tomatsås (tänkte göra lite chiliconcarne på nötfärsen), äpplemos, haloumi och fetaost, färskost (en naturell & en vitlök/örter, mums på ett finn crisp!) och så lite Pauluns goda granola os.v.

Med denna lilla storhandling kan jag få till så himla mycket gott! Skriver alltid en matlista baserad på vad jag vill äta för rätter den kommande tiden och har alltid en baktanke med allt jag köper. Det här är grunden och basen och den kommer jag väldigt långt med! :)
 


Kommentarer
Linnéa

Åh det ser så himla gott ut och jag blir jätteinspirerad! Ser att du valt ut några billiga märken men det känns ändå som att det lär ha blivit rätt dyrt? Vad gick det på? Kram från fattig student

2013-04-29 @ 21:14:33
Ellen Ceder

Åh, vad roligt att du lägger upp detta! Får massa inspiration. Jag har så svårt att hålla min kost på en bra nivå då jag nästan inte tycker om några grönsaker alls, men det är alltid roligt att se dessa inspirationsbilder så jag iaf VILL äta grönsaker haha :D

2013-04-29 @ 22:59:06
URL: http://echphoto.blogg.se/
sara

kul med ett sådant här inlägg, mera sådant och recept tack! :)

2013-05-01 @ 10:20:13
URL: http://sarakarlson.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0