nyttigt bröd



Något jag INTE kan vara utan är bröd. Jag minns inte sista gången jag åt potatis/pasta/ris os.v. så dessa kolhydratskällor klarar jag mig mer än bra utan, men bröd, BRÖD är det bästa jag vet. Haha! Så på helgerna brukar vi lyxa till det och laga dessa nyttigare bröd själva, som dessutom är helt underbart goda! Ni som älskar bröd kommer fastna direkt.

1 ägg
ca 1/5 dl lätt kvarg
1 dl rågmjöl
1 tsk bakpulver
1/5 tsk salt

Blanda alla torra ingridienser och tillsätt sedan äggen och kvargen. Detta blir 2 stora bröd som man sedan delar på mitten (som vi gjort på bilden) och gräddar i ugnen på 225 grader i ca 10 min. Sjukt gott och enkelt/snabbt att göra! På med lite färskost light, kalkon och gurka. Mumma!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0