matdagbok & träning

 
Frukost:
Vaknade sent idag då jag var ledig, vilket också innebar sen frukost. Godaste målet på dagen och jag längtar alltid tills morgonen! Förut var mackor ett måste, nu äter jag det kanske högst 1 gång i veckan och prioriterar hellre dessa godsaker. 1dl havregrynsgröt (lite banan, kokos och en skopa chockladprotein i) med varma hallon och lite lågkalorisylt som topping. Till det blev det pannkakorna i några inlägg ner. Laddade på med en rejäl frukost och många bra kalorier då jag skulle träna efter.
 
 
Lunch:
Efter träningen blev det 1 skopa proteinpulver & ett äpple. Blev sedan en sen lunch då klockan hade tickat iväg rejält. Åt även här en ordentligt kaloriladdad måltid med mycket bra fetter såsom lax, frön & avokado. Ett kokt ägg, fetaost, blandade sallader, räkor, rödlök, lite äpple, citron och tomat. Så sjuuuukt gott!
 


Middag:
Lunchen blev så sen att jag knappt hann få i mig ett mellanmål innan middagen, men lite keso och nötter slank allt ner. Sedan gjorde jag denna helt fantastiska middag! Zucchinipasta med köttfärsås! älskar köttfärsås och det funkar så bra att byta ut pastan mot zucchini. Godast blir det ju med grädde os.v. men en nyttigare variant funkar också utmärkt!

1 zucchini (riv med osthyvel och hacka sedan i strimlor) och koka i ca 5 min.
Till köttfärsen (2port, ca 250g färs): Ca en halv hackad gul lök, 1dl 5% creme fraiche, 50g passerade tomater och så pressad vitlök, vitlökspulver (ja, jag älskar vitlök), peppar, salt och lite solrosfrön & en avokado.

Blev en lunchlåda med. Går snabbt, är sjukt gott och du luktar vitlök hela dagen! (hehe)
 


Min energi är som sagt på top denna vecka! Så när jag ätit frulle imorse tog jag mig ut och sprang. Har lovat mig själv att inte löpa mer än 1 gång/vecka så att mina benhinnor kan läka snart. Det blev en lugn runda på 40 min (ca 6 km) med 3 stop för lite stretching för benhinnorna.

Efter mitt lilla utomhuspass hämtade jag upp Matilda för ett styrkepass på gymmet. Blev bröst, rygg och axlar. Vi båda var ganska möra, men de blev ändå ett helt okej pass. Egentligen gillar jag inte att träna rygg och bröst speciellt mycket men med en vän blir allt så mycket lättare! Wohop, bra mat & träningsdag!!



Kommentarer
Modemix/Sheima

alltså. du är SÅ duktig!!!! blir så inspirerad!

2013-04-11 @ 22:30:56
URL: http://modemix.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0