how to do a mugcake


Imorse tänkte jag att jag skulle testa på något nytt! Har läst och hört att många testat på denna, framförallt till frukost, så ville också ge det en chans. Det blev väldigt väldigt gott, men jag tyckte mer det smakade som efterätt än som ett mål till frukost. Gjorde bara 1/2 sats då jag inte riktigt visste om jag skulle tycka om den eller ej.

1/2 dl fiberhavregryn (1dl för hel portion)
1 äggvita (2 för hel)
1 msk "osötat" äpplemos
1 msk bakpulver
1 msk stevia
1 msk kvarg
1 näve bär
 
1. Mixa alla ingridienser i en mixer, förutom bären. 2. Häll i smeten i en skål. 3. Lägg i bären i smeten och ställ in i micron ca 1,5 minut. 4. Vänd upp och ner på skålen och toppa med valfri topping! (Jag tog kvarg, bär, kokos, stevia och vaniljpulver) och sen mums!


Kommentarer
szesze

var köper du osötad äppelmos?

2013-04-19 @ 11:45:19
URL: http://szeszelau.wordpress.com
Sara

Gud så gott det lät, det måste ja testa!

2013-04-19 @ 16:16:25
URL: http://www.sosfitness.myshowroom.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0