dagsform & lite tankar

bilder från imorse

Haha, det gick ju jätte bra att dra ner på "halvnakna" bilder på mig själv! Var tvungen att ha trosor för annars kunde man inte se mina små lårmuskler som sakta men säkert börjar visa sig. I vilket fall som helst! Jag ville mest visa hur jag ser ut i riktigt dagsljus och utan skuggor då jag tidiagre bara visat bilder i mörkare miljöer (då skuggor lägger sig ganska fint, hehe) så jag tänkte passa på nu när jag tycker att jag är i bra form.

Jag håller igång med träningen som vanligt och äter mat som jag brukar. Allt väldigt strikt på veckodagar och så unnar jag mig på helgerna om jag vill (brukar vara endel alkohol och söndagsgodis inkluderat) men på något konstigt vänster ser jag resultat så mycket tydligare än tidigare. Har försökt gå igenom vad det kan bero på då jag väldigt gärna skulle vilja fortsätta på den här banan och svaret är nog att jag börjat lyssna på min kropp mer. Tidigare har jag käkat mycket efter strikta matscheman, men kroppen måste få i sig vad den känner för för stunden. Förra veckan mådde jag sådär och hade heller ingen lust till att gymma ordentligt, vilket jag då inte gjorde (blev enbart 2 strykepass) och den här veckan har jag istället HUR mycket energi som helst till övers. Är jag extra hungrig efter ett pass så äter jag vad kroppen känner att den behöver få i sig. Jag anpassar mig mycket mer efter min kropps behov och lyssnar på vad den känner för. Det tror jag gör att när jag väl tränar ger ja 110 % oavsett vad och det tror jag gör att jag ser resultatet snabbare och tydligare.
 
Har fått ett par frågor om jag räknar kalorier fortfarande och ja, IBLAND gör jag det. Har man gjort det i 1-2 år sitter det ganska hårt i huvudet så även fast jag inte räknar allt längre så vet jag vad allt innehåller. Lite skadad, men jag hade aldrig klarat av att gå ner i vikt utan kaloriräkning så jag kan fortfarande stå för att jag har gjort det. Men det är däremot inget jag skulle göra mot min kropp idag. Dels för att jag inte har något behov av att tappa i vikt och dels för att jag behöver en annan typ av kost såsom mer kolhydrater då jag styrketränar mycket och även mer mat för att kunna bygga lite muskler. Det är en sån jävla hets ang. allt det här med fitness och "strong is the new skinny" att jag går i taket. Jag vet att jag själv, med den här bloggen, påverkar tjejer till just det. Det är inget jag vill göra så jag vill hela tiden påpeka att INGET får gå till överdrivt. Hela den här grejen kan också bli till någon typ av ätstörning och jag skulle ALDRIG vilja vara en del av det. Att alltid tänka på vad man äter, träna 2h varje dag för att man måste och aldrig låta kroppen vila. Jag är noga med att påpeka att om man lever ett sunt liv och unnar sig med måtta kan man faktiskt också få en väldigt snygg kropp på köpet. Jag tycker att min lilla resa är ett bevis på det. Jag har lovat mig själv att aldrig säga nej till saker pg.a att man är "nyttig", te.x en utgång med tjejerna eller några glas vin i sommar på uteserveringarna. Ska det hålla i längden så måste man unna sig och göra allt med måtta och ett sunt förnuft, det är faktiskt så enkelt :)
 


Kommentarer
alexandra

du är inte bara skitsnygg, du är jävligt klok också!! kram!

2013-04-11 @ 15:35:49
katarina

ser riktigt bra ut, du är duktig :)

2013-04-11 @ 17:09:10
cassandra

Fy fasen vad snygg kropp!!!

2013-04-11 @ 22:32:37
angelica

MY DAMN den kroppen, fyfan vad duktig du varit/är!!! Sån inspirationskälla du är för andra! Kö ba kö ;)

2013-04-13 @ 14:29:14
Sanna

Vad duktig du är, hejja hejja :) Älskar också att träna, skulle vara kul att ha någon att träna med. Hoppas din kompis fortsätter!
Keep up the good work :)

2013-04-13 @ 15:29:59
URL: http://sanette.blogg.se
Anonym

Helt otroligt snygg, vältränad & tight kropp! Sjukt bra jobbat :) Läst igenom bloggen & din syn på träning, hälsa, mat etc framstår som otroligt sund och bra. Verkligen jätte inspirerande!! ÖS. Du är grym!

2013-04-13 @ 15:52:38
URL: http://idaacarleborn.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0