dagens pass

Och så lite posebilder från dagens pass, heheheee ;)

Såhär slut i kroppen som jag är idag har jag inte varit på länge. Det känns så jävla bra! Körde ett ben/rumpass + HIIT idag. När jag frågade vad ni ville läsa om var det någon som ville läsa mer specifikt om mina pass så idag tänkte jag testa på att skriva ut precis vad jag gjorde! Kom ihåg att jag absolut inte är någon expert på detta, utan jag kör vad jag själv gillar!
 
Började med ett uppvärmningsset i den liggande benpressen, körde 3x10 då och sedan ökade jag och maxade till 3x6-8, alltså tills jag inte orkade mer.
4x8 squats
4x10 utfall med viktstång
4x8 leg extension
3x10 leg curl
3x10 insida lår
3x10 rumplyft

Ben/rumppasset tog sammalagt nästan 1 timma, försökte maxa ganska så mycket men tillslut dog mina ben och jag hade bestämt mig för ett HIIT pass efteråt så fick lätta på vikterna och köra fler reps mot slutet. Sedan körde jag HIIT i 10 min. Värmde upp i bra tempo 5 min och sedan maxade jag (perfekt att ha pulsklocka till HIIT passen. Min puls ska ligga på 169 för max och det gjorde jag idag men fick dubbelkolla så jag inte fuska, haha!)  i 20 sek - trampade långsamt i 30 sek & så körde jag detta i 10 min och avslutade med 5 min nedvärvning. Min plan från början var att maxa 20 sek och stanna i 10 sek. Men smart som jag är stannar ju också klockan på cykeln då så fick komma på en snabb nödlösning. Ska planera in nästa HIIT-pass bättre och vila kortare tid, men jag avslutade passet svettigare än på väääldigt länge så jag är väldigt nöjd med dagens träning! :)


Kommentarer
Julia

Snygg du är! Vilka resultat! Kul att du är igång med bloggen. <3

2013-04-23 @ 07:07:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0