bästa stunden på veckan


Lördagsmornar. Älskar dom! Såhär såg min stora frukost ut idag, mums! Det här är att unna sig för mig. Chockladgröt, kaffe, smoothie, egenbakat nyttigare bröd, kvarg med granolamusli och lite äpplemos. Det är skillnad på att unna sig och ha "ätardagar". STOR skillnad tycker jag. Jag försöker hitta en balans, så att allt blir att "unna sig" istället, men ibland är det svårt. Igår var jag te.x på middag för att min extra bror fyllt 30 år, då bjöds det på både pasta och tårta. Tog lite av både pastan och tårtan men skippade vinet. Det tyckte jag var att unna mig, allt i lagom mängd. Idag blir det 20-årsfest och då ska vi ut. Sparade alltså alkoholen tills 1 gång den här veckan istället för 2. Imorgon vet jag att jag kommer vara bakis så kommer unna mig något gott på kvällen då också. Har jag klarat det är jag mer än nöjd. Ibland är det svårt att säga nej när man väl har tryckt i sig lite onyttigheter. Då tänker man "kan lika gärna ta lite till", vilket egentligen är helt fel. Det räcker med lite liksom. Jag själv tänker fortfarande lite så och jag vill så gärna få bort det tänket, så den här helgen ska jag se som lite utav en utmaning! Försöka tänka att "lagom" räcker, för det gör det ju faktiskt! :)


Kommentarer
lisawho

Försöker också ändra det tänket med att man "lika gärna kan fortsätta äta" eftersom man ändå "förstört". Försöker även ha nyttigare alternativ till att "unna" sig. Tex igår unnade jag mig naturgodis (i vanliga fall hade jag ju tagit massa choklad och chips) och idag unnade jag mig en liten flaska apelsinjuice.

När jag unnar mig choklad nu för tiden är det mörkchoklad (minst 70%) också, känner mig så stolt över det hahaha!

2013-04-13 @ 17:01:08
URL: http://glossfashion.com/lisawho/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0