fit inspiration



resume av veckan i matväg:
Har hållt upp det riktigt bra den här veckan. Vet precis vad jag stoppat i mig och det mesta har varit mer än bra. Bröd kommer jag aldrig sluta med, men jag ska försöka hålla mig till 1 bröd om dagen. För att jag ska kunna behålla den här takten (vill ju se det mer som en livsstil, kommer inte direkt sluta träna eller PROPPA i mig onyttigheter) så måste jag få äta det jag vill ha. Så vill jag ha bröd, äter jag bröd. I lagom mängd såklart. Jag äter ju ingen pasta eller potatis. Sedan har jag har en fuskdag i veckan (denna veckan har jag inte haft någon då jag inte varit speciellt sugen) och då får jag äta något jag verkligen vill ha i lagom mängd. Lite godis, pizza, glass eller vad det nu kan vara. Det måste vara ett sunt tänkande! Annars orkar man aldrig.

resume av veckan i träningsväg:
mån: 5 km löpning, 2 km pw, armar & mage
tis: 5 km morgonlöpning ute i skogen/spåret
ons: ledig
tors: 3 km löpning, 2 km pw (hade sträckt mig dagen innan)
fre: 5 km pw (kunde icke springa)
lör: ledig
sön: spinning, armar & mage
 
Tycker träningen har varit ganska så dålig och enformig, men jag har iallafall rört på mig! På onsdagen sträckte jag mig, så jag har inte kunnat träna fullt ut. Hoppas att jag blir bättre denna vecka! Ska köra lite mer muskler och börja med intervaller och HIIT pass (om ni min dumma sträckning tillåter). Har ni kört bra veckan? Har ni några roliga träningstips? Dela med er! :)


Kommentarer
Ellen

Tycker att det är så otroligt kul att du startat en träningsblogg. Jag upptäckte din modeblogg relativt nyligen, bara ett par månader sen, och nappade direkt på att läsa din träningsblogg när du skrev om den i ett inlägg på din modeblogg. Den fick mig att hitta igen lite förlorad motivation.
För en månad sen vägde jag 88kg, och nu har jag gått ner 5 kilo sen dess tack vare sidan viktklubb.se. Mitt mål är att väga under 65kg, så jag har en lång väg att gå, men hoppas nå det målet till mars-april näsa år. Jag är född med det min familj på skoj kallar "tjockis-genen", vilket innebär att jag aldrig någonsin kommer kunna slappna av med det jag äter och sluta träna utan att gå upp i vikt. I min släkt är det ovanligt att kvinnorna väger under 100kg, och männen under 120, några av släktingarna ligger över 150-160 kg. Jag går nu på en diet av 1300kcal om dagen, vilket är en väldigt stor förändring för mig, när jag tidigare åt ca. 3000kcal om dagen i bara mat, för att bli mätt.
Första två veckorna gick min diet jättebra och jag rasade två kilo i veckan, men senaste två veckorna har det gått lite segt och jag har tappat ett kilo sammanlagt, vilket ledde till att jag tappade motivationen.
Det blev lite långt detta men jag ville bara säga att det är bra det du gör och tack för att du hjälpte mig hitta tillbaka till motivationen igen!
Ville även kolla om du har något bra tips på såser av olika slag som kan göra en sallad/maträtt lite roligare och mer smakrik men som inte är så fet?
Tack, och keep up the good work!

Svar: Hej! Vad kul att jag kan hjälpa till och bidra med lite motivation :) Det är precis därför jag vill ha den här bloggen, för att vi ska kunna peppa och inspirera varandra! Jag vet hur det är, när det ger resultat blir man jätte taggad men efter några kilo blir det svårare att gå ner i vikt, men det blir alltid bättre! Trots att det blir tuffare med tiden. Jag äter 1300 kcal/dag jag med, du kanske ska äta liiite mer så det inte blir så stor förändring? Tänk att du ska försöka se det som en livsstil istället, annars hamnar man i samma situation igen när man inte orkar hålla upp dieten. Tycker du är grym som tar tag i det och hoppas att det fortsätter gå bra för dig! :D
Ang. såser är jag ganska så okunnig.. Vill jag ha lite beasås väger jag det så jag vet precis vad det innehåller. Annars är tsatsiki på fettsnål yogurt bra!! Ceasar dressing är också helt ok. Kika i hyllorna på ica och kolla vad det innehåller så kanske du hittar någon god :) annars sök på google, där finns det säker något. Nu måste jag med göra det bara för att! haha :)

Ta hand om dig!! Kram!
Hanna Westman

2012-09-16 @ 23:21:44
URL: http://echphoto.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0