mina favorit magövningar

Som jag skrivit så älskar jag att köra mage. Än så länge är det den enda kroppsdelen jag är riktigt stark i (jobbar på det andra, haha) och det är för att jag tycker att det är så roligt. Jag har valt ut mina favoriter i detta inlägg, men jag varierar mig så sjukt mycket så detta är bara några av de många övningar jag kör mest/tycker ger mest.
 
1. Situps är en självklarhet. Om man gör dom rätt så ger det så sjukt mycket. Jag brukar både köra vanliga, dessa på bilden och sneda situps. Alla situps är helt enkelt sjukt bra!
2. Nu vet jag inte vad den här övningen kallas, men ni ser ju på bilden hur det går till. Bränner i magen! Brukar även lägga ner huvudet mot backen och hålla fast mig i något och dra benen nästan raka upp & ner.
3. (bild google) Jag brukar köra med mycket vikter och pilatesbollar också. Kör inte alls vidare mycket magövningar på maskiner, tycker inte det ger lika mycket. Antingen kan man köra plankan som hon gör på bilden, eller så kan man dra bollen fram och tillbaka, in och ut från kroppen. Svårt att förklara och jag hittade ingen bild, men testa på och så lovar jag att ni kommer att känna när ni gör rätt.
4. Cykla. Min klara favorit! Det känns verkligen i hela magen och denna övning kör jag jämt. Om ni inte kör den MÅSTE ni börja göra det. Den är grym helt enkelt!
5. Fick med lite fler magövningar på samma bild. Den med pilatesbollen blev jag helt till mig av när jag såg, att jag missat den enkla övningen. Så testade på direkt på gymmet och nu är jag fast. Kör dock med en mindre men tyngre "boll". Annars är plankan, sidan och vanlig ALLTID ett säkert kort.
 
Det här var grymt svårt, har så många bra övningar jag kör så det kanske blir ett till inlägg! Mycket går att köra me extra vikter, så det är alltid ett tips. Fria vikter funkar toppen till vissa övningar.


Kommentarer
IDAVENDELA

hur många reps och set gör du ungefär per övning? puss snygging

2012-10-23 @ 13:26:41
URL: http://idavendela.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0