LYX frulle!

Idag jobbar jag kväll vilket innebär att jag inte hinner träna (har haft annat att göra på förmiddagen). Då tycker jag att maten är extra viktig! Jag blir också extra sötsugen när jag jobbar kväll och så spökar lingonveckan med extra chokladsug så jag bestämde mig för att experimentera i köket i morse och gjorde nyttiga frukost/mellis/fika muffins! Och SÅ goda! Det blev 6 st ganska så små, men då planerade jag att jag kunde fördela dom jämt under dagen. Så det blev 2 till frulle, 2 till mellis och 2 till kvällsmål. Kanske sparar 2 tills imorgon istället, vi får se. Här kommer receptet!

3/4 Havregryn (fiberrika)
1 ägg
1 äggvita
En skvätt mjölk
1,5 matsked kakao
En skvätt kaffe
1 tsk kaffepulver
1 mosad banan
Lite hallon

Till topping
Kesella lätt 50 g
Mosade hallon 50 g
Kokosflingor

Blanda ihop alla ingredienser till en jämn smet. Lägg i muffinsformar och mikra i ugnen på högsta värme i 2-3 min. Toppa och ät!

Vet ej näringsvärdena men dom innehåller ca 65-70 kcal/styck.



Kommentarer
elinor

bra tips :)

Svar: tack!
Hanna Westman

2012-10-02 @ 19:25:11
URL: http://elista.devote.se
Erika

Är det 3/4 dl havregryn? :)

Svar: ja förlåt, glömde det :)
Hanna Westman

2012-10-03 @ 10:48:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En blogg om träning och hälsa. Recept, inspiration och bilder.

RSS 2.0